arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۵۰۴۰
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۵ - ۰۸ دی ۱۳۹۴

حهانگیری:با برطرف شدن تحریم‌ها هواپیماهای جدید وارد میکنیم

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه زیرساخت‌های گردشگری یک زنجیره‌ی به هم پیوسته است که باید هرچه سریعتر فراهم شود، گفت: امسال و به محض برطرف شدن تحریم‌ها شاهد ورود هواپیماهای جدید به ناوگان مسافری کشور خواهیم بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور شامگاه دوشنبه در مراسم افتتاح هتل "اسپیناس پالاس" ضمن تبریک میلاد خجسته‌ی رسول مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع)‌ و نیز سالروز تولد حضرت عیسی بن مریم (ع) و آغاز سال نو میلادی گفت: بخش خصوصی باید خودش را برای دوران پساتحریم و حضور در عرصه به منظور رفع نیازهای اصلی و اولویت‌های کشور آماده کرده و بداند که دولت از آنها حمایت خواهد کرد.

وی با تبیین اوضاع اقتصادی کشورهای منطقه پس از کاهش قیمت نفت گفت: امروز شرایط ویژه‌ای از نظر اقتصادی بر منطقه حاکم است. کشورهایی که متکی به درآمد نفت هستند بودجه‌ خود را با نفت بشکه‌ای 100 دلار تنظیم کرده بودند که با کاهش قیمت نفت برنامه‌های اقتصادی این کشورها دچار تلاطم شده بطوری‌که رئیس جمهور کشوری از همسایگان شمالی ایران از افت شدید پول ملی کشورش ابراز نگرانی کرده و از مردم آن کشور خواسته است تا در این زمینه به کمک دولت بیایند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه با وجود کاهش درآمدهای نفتی کشور به خاطر تحریم‌ها ثبات و آرامش اقتصادی در ایران برهم نخورده است گفت: کارشناسان و تحلیل گران اقتصادی می‌دانند که اداره کشور زمانی که از میزان صادرات نفت بیش از 1 میلیون بشکه کاسته شده و همزمان قیمت نفت نیز به 30 دلار تنزل پیدا کرد چقدر دشوار است اما در این شرایط عده‌ای که همواره به دنبال فرصت برای تخریب دولت هستند فکر می‌کنند باید از فرصت به وجود آمده استفاده کرده و بگویند ببینید دولت نتوانست مشکلات کشور را حل کند.

جهانگیری ادامه داد: آنها حتی از معضل آلودگی هوا نیز به‌عنوان فرصت طلایی برای تخریب استفاده کرده و بدون توجه به سطح آگاهی و شعور مردم فضاسازی منفی می‌کنند اما مردم این مسائل را می‌فهمند و آگاهانه در این باره قضاوت خواهند کرد.

وی توافق هسته‌ای میان ایران و کشورهای 1+5 را نتیجه‌ی خواست جامعه‌ی جهانی ارزیابی کرد و گفت: اگر این توافق براساس این خواست به وجود آمده نباید نگران بود که عده‌ای آن را بر هم بزنند البته این عده که در رأس آنها رژیم جنگ طلب صهیونیستی است از ابتدا برای شکست مذاکرات تلاش بسیاری کردند اما راه به جایی نبردند چرا که جامعه‌ی جهانی به دنبال صلح و آرامش در منطقه بود و به این باور رسیده است که ایران می‌تواند در این زمینه کارگشا باشد.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: قطعاً عقلای دنیا نخواهند گذاشت جنگ طلب‌ها در ایجاد مانع برای اجرای برجام موفق شوند. ما نیز هیچ نگرانی از این بابت نداریم و امیدواریم با برداشته شدن تحریم‌ها روند پیشرفت اقتصادی کشور تسهیل شود.

جهانگیری با اشاره به اینکه دولت با شناسایی بحران‌ها در حوزه‌های اشتغال، محیط زیست،نظام بانکی برنامه‌های خوب برای آینده تدوین کرده است، گفت: این برنامه‌ها یکی پس از دیگری اجرا خواهد شد و انشاءالله اقتصاد کشور در ماه‌های آینده و در سال 1395 رشد مطلوبی خواهد داشت. چنان‌که نهادهای کارشناسی و دقیقی نظیر بانک جهانی و صندوق بین المللی پول رشد اقتصادی ایران را در سال آینده 5 درصد پیش بینی کرده‌اند.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه گردشکری از بخش‌های پیشران اقتصاد ایران است، اظهار داشت: ایران با توجه به جاذبه‌های بی نظیر فرهنگی، تاریخی و طبیعی باید بتواند سهم خود را در گردشکری جهانی کسب کند. البته در این خصوص دولت برنامه‌های خوبی تدوین کرده و امیدواریم هدف گذاری جذب 20 میلیون گردشگر تا سال 2025 تحقق یابد اگرچه با توجه به ظرفیت‌های ایران می‌توان از این عدد نیز فراتر رفت.

جهانگیری ادامه داد: فعالان بخش گردشگری باید برای رسیدن به این هدف با سرعت بیشتری فعالیت کند و سایر بخش‌ها نیز باید الزامات جذب حجم این تعداد گردشگر در همه‌ی بخش‌های کشور را فراهم آورند.

وی با بیان اینکه توسعه‌ی گردشگری در برنامه‌ی ششم و اقتصاد مقاومتی در اولویت قرار دارد، اظهار داشت: هیچ کس به هیج بهانه‌ای حق ندارد در توسعه‌ گردشگری مانع ایجاد کند و هر مخالفتی معنایش مخالفت با اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های کلان نظام است که مورد اجماع همه‌ی مسئولان قرار گرفته است.

معاون اول رئیس جمهور افزود: زیرساخت‌های گردشگری یک زنجیره‌ی به هم پیوسته است که باید هرچه سریعتر فراهم شود. امکاناتی نظیر هواپیما و هتل مورد نیاز است و دولت در این باره به دست اندرکاران بخش گردشگری اطمینان می‌دهد که از هر فعالیتی در ایجاد این زیرساخت‌ها حمایت کند به‌طوری که همین امسال و به محض برطرف شدن تحریم‌ها شاهد ورود هواپیماهای جدید به ناوگان مسافری کشور خواهیم بود.

جهانگیری با اشاره به نیاز کشور به احداث هتل‌های لوکس و مدرن و نیز هتل‌های متناسب با نیاز همه‌ اقشار مردم گفت: ساخت هتل اسپیناس پالاس در تهران کار خوبی بود تا در هنگام حضور مقامات خارجی و یا گردشگرانی که به دنبال امکانات بیشتری هستند بتوانیم به آنها خدمات مناسب ارائه دهیم. قطعاً اجرای چنین طرح‌هایی با کمک صندوق توسعه و نظام بانکی ادامه خواهد یافت. امیدواریم در سال آینده و برطرف شدن تحریم‌ها و استفاده از منابع مالی داخلی و خارجی بتوانیم گام‌های مؤثرتری در این زمینه برداریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه پیامبر اسلام (ص) پیامبر رحمت و پیامبر تکریم مکارم اخلاقی در جامعه بود گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد عملکرد نادرست عده‌ای بنام اسلام و پیامبر (ص) در گوشه و کنار دنیا هستیم که می‌خواهند چهره‌ای خشن و خونریز از اسلام ترسیم کنند و اسلام هراسی را در دنیا رواج می‌دهند اما ما باید با رفتار صحیح چهره‌ی واقعی اسلام را به دنیا معرفی کنیم و منادی اسلام صلح و رحمت باشیم.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه شاید شکل گیری خیلی از گروه‌های تروریستی در شرق و غرب کشور با هدف ایجاد ناامنی در ایران انجام شد گفت: بحمدالله کشور ما کشوری با ثبات در منطقه است و دنیا نیز به این نتیجه رسیده که اگر می‌خواهد ثبات در خاورمیانه پایدار شود و مقابله‌ی جدی با گروه‌های تروریستی انجام شود پرچمدار اصلی آن ایران است.

در ابتدای این مراسم مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به رویکرد مثبت دولت تدبیر و امید و تعامل گسترده‌ی ایران با دنیا گفت: با وجود محدودیت‌ها در 2 سال گذشته صنعت گردشگری موفقیت‌های بسیاری کسب کرده است بطوریکه رشد گردشگران ورودی به ایران به 12 درصد رسیده که 3 برابر میانگین گردشگری در جهان است.

وی مصوبه کنگره آمریکا در رشد روز افزون صنعت گردشگری ایران را بی تأثیر خواند و اظهار داشت: تاکنون از سوی چندین نشریه، مرکز و مرجع معتبر و نیز سازمان‌های بین المللی ایران به‌عنوان یکی از 5 مقصد گردشگری دنیا در سال 2016 معرفی شده است.

گفتنی است، هتل اسپیناس پالاس با بهره گیری از معماری ایرانی و اسلامی و رعایت بالاترین استانداردهای جهانی در تهران و با سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث شده است که دارای 26 طبقه و 12 سالن چند منظوره و سالن همایش 2500 نفره است.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان