arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۵۱۱۶
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۰۸ - ۰۹ دی ۱۳۹۴

مرضیه افخم استوارنامه خود را به پادشاه مالزی تقدیم کرد

مرضیه افخم سفیر جمهوری اسلامی در مالزی، استوارنامه خود را تسلیم سلطان عبدالحلیم معظم شاه پادشاه این کشور کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مرضیه افخم سفیر جمهوری اسلامی در مالزی، استوارنامه خود را تسلیم سلطان عبدالحلیم معظم شاه پادشاه این کشور کرد.

 وی ضمن ابلاغ سلام گرم حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان به دولت و ملت مالزی، نسبت به توسعه روابط دوجانبه و تقویت علقه های دوستی و افزایش همکاری ها و مشورت میان دو کشور و حسن نیت متقابل دولت و ملت مالزی جهت تحکیم حلقه های دوستی و اخوت فی مابین ابراز امیدواری کرد.   

سفیر جدید کشورمان در ادامه با اشاره به اهمیت دو کشور ایران و مالزی در قاره آسیا و جهان اسلام، بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران بعنوان یک کشور صلح طلب به ثبات، امنیت و رفاه در مناطق مختلف جهان می اندیشد و دوستی و توسعه همکاری در زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را در اولویت همکاری های خود با مالزی قرار داده است.

وی همچنین ضمن اشاره به شعار اعتدال و تحقق صلح و ثبات در سراسر جهان توسط جمهوری اسلامی ایران و تأکید دولتمردان مالزی بر میانه روی، نگاه مشترک رهبران دو کشور را زمینه ساز یک همکاری مفید و سازنده در عرصه بین المللی با توجه به ظهور فزاینده و مخرب جریانهای تروریستی در میان کشورهای اسلامی دانست.

افخم، همچنین فضای جدید پسابرجام را فرصتی مناسب جهت توسعه بیش از پیش روابط فیمابین دانست.

عبدالحلیم معظم، پادشاه مالزی نیز ضمن تبریک به خانم افخم بعنوان اولین سفیر زن جمهوری اسلامی ایران، به سابقه روابط بین دو کشور در زمینه های فرهنگی، دینی و اقتصادی پرداخت و گفت: زمینه های فراوانی برای توسعه روابط فی مابین وجود دارد که دو کشور بایستی زمینه های بیشتری را در توسعه روابط فیمابین کشف و استخراج کنند.

پادشاه مالزی ضمن اشاره به توسعه روابط بین ملتهای دو کشور در بخشهای فرهنگی، جوانان، ورزشی، گردشگری، و رسانه ای، اظهار داشت: مالزی همواره به تقویت روابط با ایران پایبند است و تحولات مثبت اخیر در توسعه رواط ایران با کشورهای غربی به توسعه روابط با مالزی بخصوص در زمینه های تجاری و سرمایه گذاری نیز کمک خواهد کرد.

وی در پایان برای افخم بعنوان سفیر جدید کشورمان در مالزی آرزوی موفقیت و سربلندی کرد و آمادگی دولت مالزی جهت همکاری با ایشان در انجام وظایف محوله را اعلام کرد.   

منبع: مهر
نظرات بینندگان