arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۵۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۳ - ۰۹ دی ۱۳۹۴

لاوروف: به تشکیل تیم مخالفان سوری کمک می‌کنیم

وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه مخالفان سوری هنوز در مورد اعضای هیات اعزامی مذاکراه‌کننده با دولت سوریه به توافق نرسیده‌اند، تاکید کرد که مسکو به تشکیل هیات مخالفان کمک خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در گفتگو با خبرگزاری "اینترفاکس" این کشور گفت: هنوز در ائتلاف مخالفان سوری وحدت نظری درباره اعضای هیات مذاکره‌کننده با دولت سوریه حاصل نشده و این در حالیست که دولت سوریه آمادگی خود را برای آغاز مذاکرات اعلام کرده است.

لاوروف تاکید کرد: بر اساس توافقنامه‌هایی که گروه حمایت از سوریه به امضا رسانده است، مسکو به روند تشکیل هیات مخالفان تا زمان تعیین‌شده کمک خواهد کرد.

وی افزود: ما نمی‌خواهیم این کار تا ابد طول بکشد بنابراین بر اساس توافقنامه‌های موجود به اجرایی شدن آن کمک می‌کنیم.

وزیر خارجه روسیه در ادامه تاکید کرد: پایه اصلی مذاکرات سوریه تعیین آینده این کشور توسط خود سوری‌ها و بر اساس اصل حفظ حاکمیت ملی و وحدت اراضی این کشور است.

مقام ارشد وزارت خارجه روسیه با تاکید بر اینکه موفقیت روند سازش در سوریه به شدت به موفقیت هماهنگی‌های بین‌الملی در زمینه مبارزه با تروریسم بستگی دارد، از همه طرف‌ها خواست مانند سال‌هایی که با نازیسم مبارزه می‌شد، مسایل ثانوی را کنار گذاشته و بر خطر اصلی تمرکز کنند.

لاوروف با اشاره به اینکه سیاست خارجی روسیه در سال 2015 به طور اساسی بر حفظ نقش محوری کشور در مبارزه با تروریسم استوار بود، افزود: عملیات هوایی روسیه علیه داعش به جلوگیری از پیشروی تروریست‌ها کمک کرد و حاصل آن تصویری است که ایجاد شده و طرفی را که واقعا با افراطی‌ها مقابله می‌کند و طرفی که از آنها حمایت می‌کند را به خوبی نشان می‌دهد.

از طرف دیگر وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای، خودداری واشنگتن از ارائه اطلاعات پایگاه‌های تروریست‌ها در سوریه را نشان‌دهنده این مساله دانست که "پنتاگون تنها در سخن با داعش مقابله می‌کند."

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) پیشتر اعلام کرده بود: موضعگیری پنتاگون ثابت است و تغییری نکرده و ما قصد نداریم تا زمانیکه مسکو استراتژی حمایتی خود از اسد را تغییر نداده و تمرکز خود را به جای حمایت از اسد، بر مبارزه با داعش قرار نداده،‌ با روسیه درمورد سوریه همکاری داشته باشیم.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان