arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۵۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۸ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۰

عباسپور: تفکیک جنسیتی دانجشویان غلط است، مخالفیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
علی عباسپور تهرانی فرد، رئیس کمیسیون آموزش مجلس در کافه خبر با مخالفت در مورد تفکیک جنسیتی دانشجویان گفت: «ما باید ببینیم منظور از تفکیک جنسیتی دانشگاه‌ها چیست؟ یعنی از فردا همه دخترا جدا از پسران باشند؟ از نظر من این موضوع امکان پذیر نیست که اگر اینطور بود همه دانشگاهها را مانند دانشگاه الزهرا می‌کردیم.»

به عقیده او باید تا جایی که می‌شود بحث اختلاط دختران و پسران، در جایی که امکانش وجود دارد به حداقل برسد: «مثلا اگر در یک رشته مهندسی 300 نفر دخترند و 800 تا پسر شاید این خوب باشد که کلاسهای جدایی برای آنها درنظرگرفته شود. ولی در کل تفکیک جنسیتی مفهمومی ندارد و کسانی که با آن موافقند آن را به طور درست تعریف کنند.»

عباسپور با بیان اینکه در حال حاضر غلبه ورود دانشجو به دانشگاه‌ها به زنان است، گفت: « در حال حاضر 67  درصد دانشجویان زن هستند. اینها نمی‌خواهند بعد از فارغ التحصیل شدن به خانه بروند و می‌خواهند در آینده در جامعه کار کنند و بنابراین اگر این درصد زیادی از دانشجویان در فضاهای کاملا دخترانه تحصیل کنند مسلما در کارشان و در برخورد با همکارانشان موفق نخواهند بود.»

او ادامه داد: «البته ما با اردوهای مختلط مخالفیم چون نتیجه‌های بدی را در این مورد شاهد بوده‌ایم و معتقدیم که این مسئله باید از لحاظ فرهنگی درست شود اما باز هم می‌گویم که در خود دانشگاه‌ها تفکیک جنسیتی و یا مثلا چادر زدن میان دانشجویان دختر و پسر، همانطور که حضرت امام هم با آن مخالف بود، کاملا غلط است و با آن مخالفیم.»
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۸
0
3
آره دیگه! یعنی چی همه چی رو میخواید تفکیک کنید.
نظرات بینندگان