arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۵۲۷۷
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۹ - ۰۹ دی ۱۳۹۴

برانکو: «حسن» رانمی‌خواهم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
 سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه ممنوع الخروج نیست، به تمجید از مهاجم تیمش پرداخت و گفت: فقط می توانم به انگیزه و اهدافی که مهدی طارمی برای خودش دارد، درود بفرستم.

به گزارش خبرنگار مهر، برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از دیدار این تیم مقابل استقلال خوزستان در جمع خبرنگاران حاضر در سازمان لیگ بیان کرد: به نظرم ما یک دربی را در پیش داریم و دو تیمی که بهترین بازی‌های لیگ را در این فصل به نمایش گذاشتند فردا برابر هم قرار می گیرند که بازی خوبی خواهد بود.

وی ادامه داد: من به استقلال خوزستان بخاطر نتایج درخشان در این فصل تبریک می گویم. این تیم پدیده لیگ است. آنها سال گذشته به سختی در لیگ ماندند ولی امسال در صدر جدول هستند. این تیم بسیار با ثبات بازی کرده است.

سرمربی تیم پرسپولیس درباره جدال برابر این تیم افزود: من فکر می‌کنم مسابقه بسیار سختی در انتظارمان است. این تیم دفاع بسیار خوبی دارد و در مجموع ۵ گل دریافت کرده است. آنها به همین خاطر ثبات خود را در صدر جدول حفظ کرده اند. ما سوشا را در ترکیب نداریم و نورمحمدی نیز مصدوم است با این حال بقیه بازیکنان می توانند ما را یاری کنند.

برانکو درباره غیبت مکانی عنوان کرد: سوشا دروازه‌بان اول ما است بنابراین بهتر از صادقی است با این حال اعتماد کامل به صادقی داریم. صادقی بدون تمرین و کار پنج روز مانده به فصل به ما اضافه شده بود و چند روز قبل از بازی با استقلال خوزستان در دور رفت به تیم اضافه شد. اما حالا وضعیت فرق می کند و به ایشان کاملا اعتماد داریم.

برانکو درباره جلسه‌اش با علی‌اکبر طاهری سرپرست باشگاه و اینکه آیا این جلسه در خصوص لیست خرید پرسپولیس بوده است یا خیر؟ خاطرنشان کرد: من هر روز با طاهری جلسه دارم و نه تنها در مورد بازیکنان بلکه در مورد همه مسائل تیم با ایشان صحبت می‌کنم.

وی ادامه داد: من قبلاً هم گفتم که در تیم پرسپولیس هیچ لیستی وجود ندارد. کادر فنی به بازیکنان فعلی تیم اعتماد دارد و این بازیکنان پاسخگوی اهداف پیش‌روی ما هستند. طبیعی است بازیکنان با کیفیت دیگری در لیگ وجود دارند ولی با باشگاه‌هایشان قرارداد دارند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره اینکه گفته می‌شود مایکل اومانا و بنگستون در لیست خروجی پرسپولیس قرار دارد و قرار است لوسیانو ادینیو به جمع سرخپوشان اضافه شود، گفت: هیچ بازیکن خارجی از پرسپولیس خواستار جدایی نیست. در کنار تمام احترامی که برای ادینیو قائلم، باید بگویم در مورد ایشان نه صحبت کرده‌ایم و نه به این بازیکن فکر می‌کنیم.

برانکو درباره اینکه آیا ممکن است لیست خریدش را قبل از سفر به کرواسی در اختیار باشگاه بگذارد؟ گفت: لیست همیشه هست. ما هر روز وقتی بازی‌ها را آنالیز می‌کنیم، درباره بازیکنان صحبت می‌کنیم که به چه نحوی می‌توانند به پرسپولیس کمک کنند و اینکه آیا بازیکنان باکیفیت می‌توانند به اهداف پرسپولیس کمک کنند یا نه؟ انتخاب بازیکنان یک پروسه مستمر و مداوم است اما همانطور که گفتم در حال حاضر فقط یک جای خالی در لیست بالای 23 سال داریم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا مشکل مالیاتی و ممنوع‌الخروجی‌اش حل شده است یا خیر؟ گفت: از وقتی که به ایران آمده‌ام حداقل شش، هفت بار از کشور خارج شده‌ام و مشکل ممنوع‌الخروجی ندارم.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که آیا بشار حسن بازیکن عراقی در نیم فصل به پرسپولیس اضافه خواهد شد یا خیر؟ تصریح کرد: قبل از هر چیز یک بازیکن خارجی باید کیفیت داشته باشد؛ یعنی به نحوی باشد که بین پنج بازیکن برتر پرسپولیس قرار بگیرد. طبیعی است که پیشنهاد بازیکن به باشگاه پرسپولیس به صورت مداوم وجود دارد ولی در حال حاضر نیازی به این تیپ بازیکنان نداریم.

برانکو همچنین در ادامه درباره اینکه مهدی طارمی در پرسپولیس به دنبال شکستن رکورد است و آیا پرداختن زیاد به این بازیکن باعث از بین رفتن اعتماد به نفس سایر بازیکنان نمی‌شود؟ اظهار کرد: طارمی دومین سال حضورش در پرسپولیس و لیگ برتر را تجربه می‌کند ولی با همین حضور کوتاه خود، بهترین گلزن نیم فصل شد. اگر پنالتی‌هایش را هم گل می‌کرد به آقای گل سال گذشته یعنی ادینیو می‌رسید.

 وی تاکید کرد: اگر مهدی طارمی بلندپروازی شخصی دارد و به شکستن رکوردها فکر می‌کند، انگیزه بسیار خوبی است؛ به این معنا که انگیزه ورزشی بالاتر از هر چیز دیگری قرار دارد. فقط می‌توانم به انگیزه و اهدافی که طارمی پیش‌رو دارد، درود بفرستم.

سرمربی پرسپولیس ادامه داد: اهداف طارمی به این معناست که می‌خواهم آقای گل شوم؛ پس باید بیشتر تلاش کنم. من به طارمی تبریک می‌گویم ولی مسائلی که حول و حوش طارمی است، همیشه بوده و خواهد بود. بازیکنی که در پرسپولیس بازی می‌کند باید کیفیت مضاعف داشته باشد.

برانکو افزود: این فشارها ممکن است از طرف هواداران، باشگاه و کادر فنی باشد، در صورتی که بازیکن بتواند زیر این فشارها کارش را به خوبی انجام بدهد، می‌توان گفت بازیکن پرسپولیس است.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر حضور محمود گودرزی در تمرین پرسپولیس، یادآور شد: حضور برانکو در تمرین استقلال و پرسپولیس کار بزرگی بود. ایشان با کارش نشان داد که چقدر ورزش و بخصوص فوتبال برایش مهم است. این نشانگر این است که فوتبال روند رو به رشدی دارد. طبیعی است همه ما به مشکلاتی که در نیم فصل داشتیم، آگاهیم ولی به این نکته هم آگاهی داریم که اراده‌ای برای حل مشکلات وجود دارد.

آیا وزیر ورزش به شما نگفت که استقلالی است یا پرسپولیسی؟ سرمربی پرسپولیس در پایان در پاسخ به این سؤال گفت: وزیر این نکته را به من گفت ولی این جزو اسرار است!
نظرات بینندگان