arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۵۲۸۶
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۰ - ۰۹ دی ۱۳۹۴

جنگنده‌های روسی ۲۰ تانکر نفتی داعش را منهدم کردند

ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه در سخنانی تاکید کرد: جنگنده های روسی علاوه بر انهدام 20 دستگاه کامیون نفت داعش، طی دو روز گذشته 6 پالایشگاه نفت را که توسط تروریست های داعش کنترل می شدند، از بین برده اند. این پالایشگاه ها در استان های دیرالزور و حلب فعالیت داشته اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 وزارت دفاع روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد: هواپیماهای جنگنده روسی ۲۰ دستگاه کامیون حامل نفت گروه تروریستی داعش را که در حال انتقال غیر قانونی نفت از استان ادلب به ترکیه بودند، منهدم کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه در سخنانی تاکید کرد: جنگنده های روسی علاوه بر انهدام 20 دستگاه کامیون نفت داعش، طی دو روز گذشته 6 پالایشگاه نفت را که توسط تروریست های داعش کنترل می شدند، از بین برده اند. این پالایشگاه ها در استان های دیرالزور و حلب فعالیت داشته اند.

وی در ادامه تصریح کرد: علاوه بر این، کاروانی از کامیون های نفتکش که در مرز سوریه و ترکیه توسط چندین دستگاه خودروی مجهز به سلاح های ضد هوایی در حال حرکت بودند و قصد داشتند نفت را به ترکیه قاچاق کنند، توسط یک فروند جنگنده سوخو 34 روسیه منهدم شدند.

نیروی هوایی روسیه در 48 ساعت بیش از 121 سورتی پرواز انجام داده و 424 هدف تروریست های داعش را بمباران کرده است. این اهداف در استان های حلب، ادلب، لاذقیه، حما، حمص، دمشق، درعا، رقه، دیرالزور بمباران شده است.

جنگنده های روسی در این عملیات یک سامانه موشکی ضد هوایی را که پیش از این توسط تروریست ها از ارتش سوریه تصرف شده بود، منهدم کردند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: اطلاعاتی را از مرکز اطلاعات بغداد درباره استقرای یک سامانه موشکی ضد هوایی توسط تروریست ها دریافت کردیم، سامانه ای که قبلا توسط تر وریست ها از ارتش سوریه، گرفته شده بود. این سامانه موشکی نیز توسط یک فروند جنگنده سوخو 34 منهدم شده است.

وی افزود: جنگنده های روسی همچنین یک پایگاه بزرگ تروریست های داعش در استان حمص را بمباران کردند.

روسیه از اواخر سپتامبر تاکنون حملات هوایی گسترده ای را علیه تروریست های داعش آغاز کرده است. بحران سوریه از سال 2011 میلادی تاکنون ادامه دارد. نیروهای دولتی سوریه در حال مقابله با گروه های تروریستی متعددی از جمله داعش و جبهه النصره هستند.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان