arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۵۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۰۰ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۰
"یک تیم، یک هدف، یک رویا" شعار سرمربی تیم ملی ایران

کرش: اشک حریفان تیم ملی را درمی آورم!

کارلوس کی‌روش دردومین نشست مطبوعاتی خود گفت: بعد از سه، چهار هفته مطالعه و بررسی شرایط فوتبال ایران به نتایج مثبتی رسیدیم به همین دلیل کارها را به دو بخش کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم کردیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کارلوس کی‌روش دردومین نشست مطبوعاتی خود گفت: بعد از سه، چهار هفته مطالعه و بررسی شرایط فوتبال ایران به نتایج مثبتی رسیدیم به همین دلیل کارها را به دو بخش کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم کردیم.

وی افزود: بی تردید اگر ما نتوانیم در بازی‌های پیش رو از سد تیم‌های عراق و مالدیو بگذریم آینده‌ای برای ما نخواهد بود. لذا تمام تمرکزمان برای آماده سازی تیم‌های ملی جهت حضور در این دو مسابقه است تا بتوانیم در رده بزرگسالان به مرحله سوم مسابقات مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل و در رده امید بتوانیم به مرحله بعدی مسابقات انتخابی المپیک لندن برسیم.

همانطور که عباس ترابیان مسائل مهمی را عنوان کرد ما برنامه ریزی‌هایی برای اهدافمان داریم. مسائل ما در حال حاضر به دو بخش مسائل مربوط به درون زمین و مسائل خارج از زمین تقسیم می شود. در اولویت اول ما بحث انتخاب مربیان تیم‌های ملی را داشتیم و می‌خواستیم کسانی را انتخاب کنیم که مسئولیت تیم امید را بر عهده دشته باشند و بعد مربیانی که بتوانند در کادر فنی تیم بزرگسالان حضور داشته باشند.

وی افزود: یکی دیگر از اولویت‌های مهم ما انتخاب بازیکنان بوده است و برای این موضوع سعی کردیم فیلم‌های بازیهای انجام شده را تا جایی که امکانپذیر بود به طور دقیق مورد مطالعه، بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهیم.

بر این اساس به تدریج و بازی به بازی تفکر ما نسبت به بازیکنان روشن‌تر می‌شد اما هنوز راه بسیار طولانی در این زمینه پیش روی ماست.

کی‌روش گفت: رفته رفته ذهنیت من برای انتخاب بازیکنان تیم‌های ملی روشن شد، هرچند هنوز در ابتدای راه قرار داریم. زمان زیادی باید صرف مطالعه و زیر ساخت‌هایی که کنار تیم ملی بوده و نقش حمایتی دارند صرف شود. در این راه ما به برخی نتایج مهم دست پیدا کردیم تا بتوانیم در سه حوزه توسعه زیر ساخت‌های فوتبال، توسعه منابع انسانی و تجهیزات و امکانات لازم برای پیشرفت در فوتبال به سطح بالاتر و حرفه‌ای برسیم. اگر موفقیت می‌خواهیم باید در این زمینه‌ها به سطح خوبی برسیم. از این سه حوزه توسعه منابع انسانی در اولویت ماست چرا که اگر سالن‌هایی وجود داشته باشد اما افراد مناسبی نباشند که از آنها استفاده کنند بی فایده خواهد بود.

کی‌روش گفت: در بحث انتخاب مربیان تیم‌ امید علیرضا منصوریان و مارکار آقاجانیان به عنوان دستیار او را به فدراسیون معرفی کردیم. مطمئنا کادر فنی تیم امید از حمایت کامل فدراسیون و کادر فنی بزرگسالان برخوردار خواهد بود. کادر فنی تیم امید با انتخاب دو مربی دیگر یعنی مربی دروازه‌بان‌ها و مربی بدنساز تکمیل می‌شود تا تمامی مربیان تیم المپیک ایرانی باشند.

سرمربی تیم ملی درباره برنامه‌هایش برای تیم ملی 19 سال (جوانان) ایران گفت: بنده بررسی‌هایی در این زمینه داشته‌ام و تا حدودی نسبت به شرایط تیم نوجوانان آگاه شدم. از فدراسیون شنیدم که اکبر محمدی و آذرپور مشغول کار استعدادیابی در این تیم هستند. به دلیل آنکه ما چند هفته‌ای برای انتخاب کادر فنی این تیم وقت داریم بررسی‌هایی را در آینده خواهیم داشت و حداکثر تا 15 روز آینده کادر فنی این تیم‌ها انتخاب و معرفی خواهند شد.

کارلوس کی‌روش گفت در آینده‌ای نزدیک با همه مربیان باشگاه‌ها دیدار و گفتگو خواهد کرد.

سرمربی تیم ملی فوتبال در ادامه نشست خبری خود اظهار کرد: ما در راستای کار حرفه‌ای که می‌خواهیم انجام دهیم و برای حمایت از تیم ملی بزرگسالان یکی از بزرگترین و بنیادی ترین کارهایمان ارتباط بین تیم ملی و اصحاب رسانه است چرا که معتقدیم یک ارتباط حرفه‌ای و صادقانه باید میان تیم ملی و اصحاب رسانه شامل صحبت کردن صادقانه با هوادارن از طریق رسانه می‌شود.

کی‌روش ادامه داد: همانطور که ترابیان معرفی کرد از امروز با والی زاده به عنوان مدیا آفیسر تیم ملی همکاری خواهیم کرد و من دوست دارم که شما نیز ارتباطی خوب و حرفه‌ای با والی زاده برقرار کنید چرا که این حق هواداران فوتبال است که از اخبار تیم با خبر باشند.

سرمربی تیم ملی با اشاره به پیشنهاد والی زاده برای تاسیس سایت مربوط به تیم ملی ادامه داد: اولین پیشنهاد والی زاده این بود که یک سایت رسمی برای تیم ملی درست کنیم تا هواداران و اصحاب رسانه از طریق آن بتوانند از ریز اخبار داخل و خارج زمین مطلع باشند.

کارلوس کی‌روش با اشاره به اینکه یکی از حوزه‌های مهم دیگر در تیم ملی در نظر گرفتن عملکرد بازیکنان مختلف است گفت: ما به عنوان یک کار مهم دیگر عملکرد بازیکنان را زیر نظر خواهیم گرفت. اگر بنا را بر این بگیریم که عملکرد بازیکنان کلید موفقیت تیم ملی است پس باید روی آن تمرکز بیشتری کنیم. بنابراین ما خارج از زمین فوتبال این آمادگی را خواهیم داشت که لابراتواری به نام لابراتوار عملکرد بازیکنان داشته باشیم. در این دپارتمان تمام مسائلی که مربوط به اطلاعات بازیکنان، آمادگی فیزیکی، خصوصیات تکنیکی و تاکتیکی، وضعیت مصدومیت، استعدادیابی و و تمامی حوزه‌های مربوط به بازیکنان را شامل می‌شود.

سرمربی تیم ملی افزود: ما از طریق این دپارتمان ارتباط مستقیمی با دپارتمان خود باشگاه‌ها داریم و هر اتفاق مهمی که برای یک بازیکن بیفتد از جمله دچار مصدومیت شده باشد یا ... را از طریق باشگاه متوجه می‌شویم و وضعیت بازیکن را پیگیری می‌کنیم.

در ادامه نشست خبری سرمربی تیم ملی فوتبال کی‌روش با اشاره به لزوم تغییر دیدگاه نسبت به تیم ملی فوتبال گفت: موضوع دیگری که من به فدراسیون پیشنهاد کردم و مورد موافقت کفاشیان قرار گرفت این بود که دیدگاه ما باید نسبت به تیم ملی تغییر کند و این گونه نباشد که تیم‌های ملی مانند جزیره‌هایی جدا از هم باشند. هم تیم ملی بزرگسالان، هم تیم ملی المپیک و هم تیم ملی زیر 20 سال همه باید در چارچوب یک هدف با هم تلاش و همکاری کنند چرا که کار تیمی کلید موفقیت ماست. تمام کادرهای فنی تیم‌های ملی باید برای یک هدف تلاش کنند و از این به بعد شعار ما این خواهد بود «یک تیم، یک هدف، یک رویا».

وی افزود: اگر خواست ما این است که تیم ملی موفق باشد باید بدانیم که یک نفر به تنهایی نمی‌تواند این کار بزرگ را انجام دهد و ما راه جادویی نداریم که بتوانیم از طریق آن این موفقیت را یک شبه طی کنیم. به همین دلیل است که ما کشور را به چند منطقه تقسیم کرده‌ایم و دپارتمان‌های استانی را مشخص می‌کنیم. اما در پایان مهمترین فاکتور رابطه ما با باشگاه‌ها، مربیان و مسئولان آنها خواهد بود.

سرمربی تیم ملی با بیان اینکه در آینده‌ای نزدیک با تمام سرمربیهای باشگاه‌ها صحبت خواهد کرد گفت: تنها راه موفقیت ما این است که یک ایده مشترک داشته باشیم و یک کار بزرگ را انجام دهیم و اگر این تعامل با باشگاه‌ها نباشد نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم. ولی باید این عذرخواهی را از همه مربیان تیم‌های باشگاهی داشته باشم که نتوانستم در این مدت با آنها جلسه‌ای برگزار کنم چرا که ما زمان کمی برای آماده سازی تیم ملی جهت دیدار با تیم‌های مالدیو و عراق داریم و این نکته را هم باید توجه داشته باشیم که بازی‌های لیگ رو به پایان است و اولویت‌ اول ما انتخاب بازیکنان تیم ملی است. بنابراین من اعلام می‌کنم که هدف اصلی من برقراری ارتباط با مربیان تیم‌های باشگاهی است اما متاسفانه در این مدت فرصت صحبت با آنها را پیدا نکردم. با این حال در آینده‌ای نزدیک صد در صد با همه آنها چه از طریق تلفن و از چه راه‌های دیگر در ارتباط خواهم بود.

کی‌روش در ادامه با اشاره به اینکه پیغامی برای بازیکنان دارد گفت: پیغام من به بازیکنان این است که من و کادر فنی تیم ملی تا جایی که می‌توانستیم حرفه‌ای کار کردیم و سعی کردیم اکثر آنها را در بازیهایشان زیر نظر بگیریم و می‌دانیم که همه آنها رویای حضور در تیم ملی را دارند. اما تلاش ما این است که منصفانه ترین تصمیم را بگیریم و در حالی که این پیغام را از اینجا می‌گویم در آینده هم یک پیغام برای هواداران فوتبال خواهم داشت.

کارلوس کی‌روش با اشاره به دیدار تیم‌های ایران و کره جنوبی در جام ملتهای آسیا هم گفت: من پس از آن بازی، اشکهای بازیکنان ایران را دیدم و تحت تاثیر احساسات آنها قرار گرفتم. این نشان می‌دهد که آنها چقدر تیم ملی خود را دوست دارند و برای آن از جان و دل تلاش می‌کنند. 

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت گریه بس است باید کار کنیم که حریفان پس از شکست مقابل ما اشک بریزند.

کارلوس کی‌روش در ادامه نشست مطبوعاتی‌اش اظهارکرد: من اشک بازیکنان ایرانی را پس از ناکامی مقابل کره جنوبی در جام ملت‌های آسیا دیدم این نشان می‌دهد آنها چقدر نسبت به بازی در تیم ملی عشق می‌ورزند. من به آنها می‌گویم که دیگر این اشکها در کار نخواهد بود و وقت آن است که این اشکها به عرق تبدیل شود.این بدان معناست که ما باید سخت کار کنیم چرا که گام بعدی ما آن است که این بازیکنان حریفانمان باشند که گریه کنند این ماموریت ماست ما باید سخت کار کنید، عرق بریزید و کاری کنید که بقیه گریه کنند.

وی گفت: موضوع دیگر آن است که تیم ایران در حال حاضر در رده 47 رنکینگ فیفا و هفتم آسیا قرار دارد. این بدان معنی است که در آسیا شش کشور جلوتر از ما هستند. علت اینکه این موضوع را بیان کردم آن است که ما باید در مرحله دوم مسابقات انتخابی جام جهانی شرکت کنیم. به این دلیل در چنین رده‌ای در آسیا هستیم. من زمانی به ایران آمدم که در آسیا رده هفتم را دارید و کشورهایی جلوتر از ما هستند لذا ما باید از آنها پیشی بگیریم و بدانیم در رنکینگ فیفا 46 کشور جلوی ما هستند. ما باید مسیری را در پیش بگیریم تا پیشرفت کرده و رو به موفقیت حرکت کنیم.

کی‌روش همجنین خطاب به هواداران و علاقمندان تیم ملی ایران گفت: هواداران بدانند که برخی از کشورهایی که جلوتر از ما هستند سی سال زحمت کشیده اند تا این موفقیت‌ها را به دست آوردند. تیم پرتغال قبل از مسابقات جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی در رده سوم دنیا قرار داشت. ما 28 سال زحمت کشیدیم تا به این رده رسیدیم. فرانسه سالهای زیادی تلاش کرد و تنها در سال 1998 توانست قهرمان دنیا شود. یا اینکه برای اسپانیا 30 سال طول کشید تا آنها بتوانند با زحمت قهرمان جهان شوند. پس یک حرف ساده را بیان می‌کنم باید سخت کار کنید. حال سوال پایانی من از شما این است آیا شما هم برای این حرکت آماده هستید؟ چرا که ما هم آماده‌ایم. آیا شما آماده هستید؟

کی‌روش لحظه‌ای مکث کرد و منتظر پاسخ خبرنگاران شد. خبرنگاران صحبت‌های او را تایید کردند و کی‌روش گفت: پس باید با هم کار کنیم.

حضار پس از این جریان به نشانه تایید صحبت‌های کی‌روش برایش دست زدند.

در ادامه یکی از خبرنگاران از کی‌روش پرسید "بر اساس چه شناختی مربی تیم‌های امید و دستیار ایرانی‌تان در تیم بزرگسالان یعنی امید نمازی را انتخاب کردید؟ آیا تخصص لازم و علم گرایی برای انتخاب مربیان، که در نشست قبلی به آن تاکید می‌کردید در انتخاب‌هایتان وجود داشته است و به جمع بندی مناسبی رسیده‌اید؟" کی‌روش در پاسخ گفت: همانطور که گفتم این موضوع برایم مهم بود. رزومه و موفقیت‌های مربیان در این انتخاب‌ها موثر بود. به همین خاطر از بین گزینه‌های موجود نشست‌هایی با برخی مربیان مختلف داشتم.

بی شک آنها مربیان خوب و لایقی هستند که شایستگی حضور در کادر فنی تیم های ملی را دارند. البته همانطور که می دانید مسابقات لیگ هنوز تمام نشده و بیستم می ما لیگ قهرمانان آسیا را هم داریم. لذا برخی مربیان خوب دیگری هم هستند که اکنون مشغول کار در باشگاهشان هستند. ما می‌توانیم در آینده از حضور آنها هم استفاده کنیم. اما در حال حاضر از بین گزینه‌های موجود ظرفیت اشخاص و موفقیت‌هایی که به دست آمده بودند را مدنظر قرار دادیم و انتخاب کردیم.

وی افزود: من اطمینان خاطر خوبی نسبت به علیرضا منصوریان و مارکار آقاجانیان و همچنین دستیار ایرانی‌ام در تیم بزرگسالان یعنی امید نمازی دارم. همانطور که گفتم قرار نیست این مربیان به تنهایی کار کنند و از حمایت ما برخوردار خواهند بود.

وی درباره انتخاب نمازی نیز گفت: اگر از طریق اینترنت جستجو کنید به اطلاعات خوبی درباره او می‌رسید اما چیزی را می‌خواهم بگویم که شما نمی‌دانید. نمازی در سالها پیش زمانی که من در تیم مترو استارز آمریکا کار می‌کردم او شاگرد من بود و از سال 1996 او را می‌شناسم. من به توانایی‌ها و شخصیت او اعتقاد دارم. خبرنگار دیگری از کی‌روش پرسید که "آیا می‌توانیم انتظار داشته باشیم جایگاه فوتبال ایران با حضور شما به جایگاه تیم ملی پرتغال در دنیا برسد" که کی‌روش لحظه‌ای مکث کرد و خندید و پاسخ خاصی به این سوال ندارد.

خبرنگار دیگری سوالی پرسید که جنجالی را به نشست مطبوعاتی کشاند. او خطاب به کی‌روش گفت: در این که شما مربی بزرگ و توانایی هستید شکی نیست اما زمانی که در تیم‌های جوانان و بزرگسالان پرتغال کار کردید بازیکنانی در این تیم‌ها بودند که دوپینگ کردند. من می‌توانم اسم آنها را هم بگویم. آیا نگران به وجود آمدن آن اتفاق‌ها در تیم‌های ایران نباشیم؟

کی‌روش به او گفت: مطلب واضحی را می‌خواهم به شما بگویم که برای اولین بار و آخرین بار است که این را بیان می‌کنم. امیدوارم بار دیگر تکرار نشود. چرا که می‌توانم شما را تحت پیگرد قضایی قرار دهم.از شما می‌پرسم این اطلاعات را از کجا کسب کردید. از کجا متوجه شدید که در آن زمان‌ها من مربی تیم‌های جوانان و بزرگسالان پرتغال بودم؟

خبرنگار با بیان نام برخی از بازیکنان مختلف در سالهای گذشته چون «کیم» بازیکن تیم براگا در سال 2001، «دنیل کندی» در تیم پرتغال در سال 2002، «فرناندو کوتو» در سال 2001 ، «ژاویر» در سال 2005 در تیم ملی پرتغال و ... گفت: تیم جوانان پرتغال به دلیل دوپینگ یکی از بازیکنانش قهرمانی که در سال 1998 به دست آورده بود را از دست داد.

کی‌روش در پاسخ گفت: از سوال شما تشکر می‌کنم. درباره تمام اسامی که شما مطرح کردید فقط یک چیز می‌توانم بگویم آن هم اینکه متاسفم برای برخی رسانه‌ها که چنین داستان عظیمی را می‌سازند در حالی که اصلا چنین چیزی وجود ندارد. چرا که من در آن زمان‌ها در پرتغال نبودم. من پرتغال را در سال 1995 برای ادامه کار در آمریکا ترک کردم. هیچکدام از اینها بازیکن من نبودند و من مربی تیمی نبودم که آنها در آن شاغل باشند.

وقتی که این اتفاق‌ها در زمانی افتاده که من در آنجا نبودم نمی‌دانم چرا این مسائل را به من ارتباط می‌دهیم. من با تیم زیر بیست سال پرتغال در سال 1981 قهرمان شدم و چیزهایی که گفتید به من ربطی نداشت. به طور مثال زمانی که آن اتفاق برای کوتو افتاد من در پرتغال نبودم. خوب است که هواداران فوتبال در ایران از این به بعد می‌دانند که هیچ کدام از این موارد به من ارتباطی نداشته است. پس بر سه چیز تاکید می‌کنم: اول آنکه در زمان آن اتفاقات من در پرتغال نبوده‌ام. دوم آنکه من مربی آن بازیکنان نبوده‌ام و سوم آنکه در تیم‌هایی که آنها بودند من عضویت نداشتم.

کی‌روش گفت: در زمانی که در تیم ملی پرتغال کار می‌کردم تنها یک بار با بحث دوپینگ روبرو شدم و آن هم در جام جهانی 2010 اتفاق افتاد. آن هم به دلیل استفاده بازیکن از ماده غیر قانونی نبود. این موضوع را شرح می‌دهم. آن اتفاق به این دلیل بود که کادر پزشکی روز قبل از یک مسابقه مهم صبح زود قصد بیدار کردن یکی از بازیکنان را داشت.

 به دکتر گفتم اصرار شما برای بیدار کردن بازیکن در این شرایط می‌تواند تیم ما را تخریب کند. آنها بازیکن را بیدار کردند اما من موافق نبودم چرا که در کنگره جهانی فیفا گفته شده است کادر پزشکی مسئول کنترل دوپینگ حق بیدار کردن بازیکنان را ندارد. در نهایت موضوع به دادگاه cas ارجاع داده شد که در آنجا هم حق را به من دادند و اعلام کردند تصمیم من درست بوده است.

پس از اظهارات کی‌روش خبرنگار ادامه داد و گفت زمانی که شما در تیم آفریقای جنوبی بودید هم چنین موضوعی وجود داشت که عباس ترابیان و خسرو والی زاده که مسئولیت برگزاری جلسه را داشتند به خبرنگار گفتند با این کار حق دیگران را ضایع می‌کنی. کی‌روش جواب شما را داد و بهتر است فرصت سوال کردن به همکارانت بدهی.

سرمربی تیم ملی از آغاز اردوی تیم ملی در روز سوم خرداد خبر داد.

 سرمربی تیم ملی فوتبال در ادامه نشست خبری خود درپاسخ به سوال خبرنگاری که از او پرسید آیا صحبت‌های یحیی زاده که گفته بود کی‌روش به دلیل پرداخت نشدن پولش تهدید به رفتن کرده درست است یا خیر گفت: خیر این مسئله صحت ندارد.

کی‌روش همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان شناخت او از بازیکنان و تغییر و تحولاتی که قصد دارد در تیم ملی ایجاد کند پرسیده شد گفت: این سوال را می‌توانم خیلی ساده اینگونه پاسخ دهم که نه می خواهم در تیم ملی انقلابی به وجود بیاورم و از خیلی از بازیکنان جدید استفاده کنم و نه می خواهم خیلی محافظه کار باشم و از بازیکنان قبلی استفاده کنم. مطمئنا در هر دوره زمانی یک سری بازیکن جدید به تیم ملی دعوت خواهند شد.

کی‌روش ادامه داد: اولین گامی که من در این خصوص برداشتم مطالعه و بررسی بازیکنانی بود که در جام ملت‌های آسیا برای ایران بازی کرده‌اند. من بدین جهت که این بازی‌ها که از ماه پیش برگزار شده بود تیم بازیهای ایران را تجزیه و تحلیل کردم و در واقع آن بازی‌ها منبع خوبی بود تا بازیکنان تیم ملی را بشناسم اما این فقط یک بخش از منابع من بود. پس کاری که من کردم این بود که از بازیکنان اطلاعات کسب کردم و بر اساس این اطلاعات تصمیم خودم را خواهم گرفت.

کی‌روش درباره این موضوع که گفته بود سن بازیکنان ایران بالا است عنوان کرد: در مورد بحثی که مطرح شد باید بگویم رایان گیگز با 37 سال سن هم اکنون برای منچستر یونایتد بسیار خوب بازی می کند و در لیگ قهرمانان اروپا در بازی مقابل شالکه هم آمادگی بالایی داشت و به این تیم گل زد. مشکل ما سن بازیکنان نیست و مطمئنا هر بازیکنی که بهتر باشد به تیم ملی دعوت خواهد شد. اما در عین حال در همین تیم منچستر یونایتد بازیکنان 18- 19 ساله هم هستند که الان کم کم در حال اضافه شدن به تیم اصلی هستند و رشد کرده‌اند.

کی‌روش افزود: مشکل ما سن بازیکنان نیست. ما باید در تیم ملی برای بازیکنان سطح اول چالشی ایجاد کنیم تا بقیه بازیکنان نیز بتوانند به تیم ملی راه یابند.

سرمربی تیم ملی با بیان اینکه باید خون جدیدی به تیم ملی وارد کنیم گفت: من هر زمان که به ورزشگاه رفتم لیست بازیکنان دو تیم را دیدم و در باره سن اکثر بازیکنان که میپرسیدم به من می‌گفتند 27 یا 28 ساله است و اگر هم می‌گفتند این بازیکن جوان است سنش 24 سال بود. ما باید یک خون جدید را به تیم ملی وارد کنیم. وقتی که می‌خواهم برای تیم ملی بازیکن انتخاب کنم به رنگ پیراهن بازیکنان یا قد و سن آنها نگاه نمی‌کنم بلکه مهم میزان آمادگی آنهاست.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که شما گفتید پیش از این با وحید نمازی آشنایی داشته‌اید آیا سایر مربیان تیم ملی را هم می‌شناختید که آنها را انتخاب کردید گفت: من نگفتم که مربی تیم ملی زیر 19 سال را منصوب کرده‌ام. حرف من این بود که چون اطلاعات محمدی از فوتبال ایران کامل بود خواستیم تا آذرپور و محمدی فعلا فعالیت داشته باشند تا بعد از این سرمربی تیم ملی زیر 19 سال انتخاب شود.

از کی‌روش پرسیده شد "شما در رئال مادرید و تیم ملی پرتغال به عنوان نفر اول کار کردید اما موفق نبودید. اما به عنوان نفر دوم همیشه خوب بوده‌اید آیا قول می‌دهید که این روند را در ایران عوض کنید" که سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال گفت: من 31 سال سابقه مربی گری دارم. از تیم ملی جوانان پرتغال به عنوان کمک مربی کارم را شروع کردم و از سال 1984 تا 1987 به مدت سه سال در آن تیم کمک مربی بودم. همچنین پنج سال در کنار فرگوسن دستیار او در منچستر بودم بنابراین از 31 سال مربی گری من تنها 8 سال آن به عنوان دستیار بوده است.

 درست نیست که من از دیدگاه خودم درباره عملکردم نظر بدهم و شما باید بگویید که آیا من در کارم موفق بوده‌ام یا خیر؟ از این 31 سال نیمی از مربی گری من در تیم‌های ملی و نیمی هم در تیم‌های باشگاهی بوده است. شما باید رزومه من را بررسی کنید. من در آمریکا و ژاپن هم عملکرد خوبی داشتم و در تمام تیم‌ها کم و بیش موفقیتی داشتیم و جامی به دست آوردیم.در دنیای فوتبال رساندن یک تیم به جام جهانی هم موفقیت محسوب می‌شود. کاری که ما در گذشته کرده‌ایم چندان اهمیتی ندارد. فوتبال به این معنا است که ما در بازی بعد چه کار خواهیم کرد نه اینکه قبلا چه کرده‌ایم. امیدوارم در ایران با حمایت فدراسیون، مربیان و بازیکنان به موفقیت برسیم.

کی‌روش در ادامه نشست خبری‌اش ضمن انتقاد از خبرنگاران که چرا سوال‌هایی از زمان آماده سازی تیم ملی نپرسیده‌اند گفت: اگر شما آماده هستید باید این را بگویم که ما هم آماده‌ایم خیلی زود آماده سازی تیم ملی را شروع کنیم. شما در این نشست یک سوال هم درباره آماده سازی تیم ملی نپرسیدید. مثلا اینکه نحوه کار و نحوه آماده سازی تیم ملی چگونه است؟

من فکر می‌کردم که اولین سوال شما این باشد که اولین اردوی تیم ملی چه زمانی خواهد بود؟ ولی شما هر سوالی پرسیدید غیر از این سوال. با این حال من به شما می‌گویم که ما پس از پایان بازی‌های لیگ که روز 24 می(سوم خرداد) خواهد بود یک اردو با حضور بازیکنانی که در بازیهای لیگ قهرمانان آسیا حضور ندارند برگزار خواهیم کرد.همچنین تیم ملی المپیک در همین زمان یک پیش اردو خواهد داشت .

کی‌روش ادامه داد: ما انتظار داریم اردوی نهایی را در سی می(ده خرداد) استارت بزنیم و همینطور تیم ملی المپیک نیز از همین روز کار خود را شروع خواهد کرد. ما در این مدت جلسه‌های خاصی با سازمان لیگ داشته‌ایم و می‌دانیم که برنامه مسابقات خیلی فشرده است و به همکاری و تعامل زیاد نیاز دارد. اما این را می‌توان با یک ارتباط و تعامل خوب انجام داد. چرا که می‌خواهیم از بهترین بازیکنان تیم ملی امید در بازی مقابل عراق استفاده کنیم. چه بازی تدارکاتی داشته باشیم و چه نداشته باشیم آن بازی ما را برای دیدارهای بعد آماده می‌کند. من مایلم این نکته را بگویم که تیم ملی بزرگسالان یک اردوی مهم در اروپا خواهد داشت.

سرمربی تیم ملی درباره زمان اردوی تیم ملی در اروپا هم گفت: ما بر اساس زمان‌های پرواز از ایران،‌ 27 یا 28 ژوئن از تهران خارج می‌شویم و تا نهم و دهم جولای در اروپا خواهیم بود و پس از آن به تهران باز خواهیم گشت و آماده مصاف با تیم ملی مالدیو خواهیم بود.



نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
SLOVAKIA
|
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۰
0
0
پرتقاليها از کی تا حالا پياز شده اند؟
نظرات بینندگان