arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۵۳۷۹
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۱ - ۱۰ دی ۱۳۹۴

واکنش رژیم صهیونیستی به گزارش مربوط به جاسوسی آمریکا از نتانیاهو

یک مقام ارشد حزب لیکود و از وزرای کابینه رژیم صهیونیستی سعی کرد تا افشاگری‌های اخیر روزنامه وال استریت ژورنال در خصوص جاسوسی آمریکا از نتانیاهو را کم اهمیت جلوه دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در حالی که روزنامه وال استریت ژورنال روز سه شنبه فاش کرد که آژانس امنیت ملی آمریکا از تعدادی از رهبران جهان از جمله بنیامین نتانیاهو جاسوسی کرده ولی یوال اشتاینیتز وزیر انرژی و وزیر سابق اطلاعات اسرائیل در مصاحبه‌ای رادیویی گفت: از گزارش وال استریت ژورنال، جا نخوردم.

این روزنامه آمریکایی نوشته است: آژانس امنیت ملی آمریکا مذاکرات و گفتگوهای نتانیاهو را زمانی که علیه توافق هسته‌ای ایران تلاش می کرده، زیر نظر داشته است.

در ماه مارس، اسرائیل این گزارش های وال استریت ژورنال را رد کرده بود که بیان می‌کرد، نیروهای امنیتی تل آویو از مذاکرات بین قدرت‌های جهانی و تهران جاسوسی می‌کرده‌اند.

اشتاینیتز گفت: اسرائیل از آمریکا جاسوسی نمی‌کند، ما به آن قانون پایبند هستیم. اما ما ساده نیستیم. می‌دانیم که کشورها حتی دوستان ما، برای جمع آوری اطلاعات تلاش می‌کنند و ما نیز بر این اساس اقدام می کنیم.

وی بار دیگر ضمن تاکید بر روابط دوستانه آمریکا و اسرائیل گفت: بزرگترین و مهمترین دوست ما، آمریکا است و دو طرف روابط بسیار عالی در زمینه همکاری‌های اطلاعاتی دارند. من فکر نمی‌کنم گزارش وال استریت ژورنال خدشه‌ای به این روابط دوستانه وارد کند.

البته سایر وزرای حزب لیکود از اقدام دولت آمریکا انتقاد کرده‌اند. اسرائیل کاتز وزیر حمل و نقل و اطلاعات رژیم صهیونیستی در این باره گفت: اگر اطلاعاتی که منتشر شده، درست باشد، اسرائیل باید رسما به دولت آمریکا اعتراض کند و از واشنگتن بخواهد تا این گونه فعالیت‌ها را متوقف کند.

زیو الکین وزیر جذب مهاجر رژیم صهیونیستی نیز گفت: این گزارش نفاق و دو رویی کاخ سفید را در رفتار خشن و سختگیرانه در قبال جاناتان پولارد جاسوس اسرائیلی نشان می دهد.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان