arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۵۴۳۳
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۵ - ۱۰ دی ۱۳۹۴

توضیحات وکیل علی مطهری درباره حکم محکومیت متهمان

سه جلسه قبلی دادگاه متهمان حمله به علی مطهری نماینده مجلس به ترتیب 13 و 26 مرداد و 15 مهر سال 94 در شیراز بصورت غیرعلنی برگزار شد که در این سه جلسه خود او حضور نداشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وکیل مدافع علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی گفت، حکم محکومیت متهمان حمله به موکلم در شیراز صادر شد.
 
مصطفی ترک همدانی در گفت وگو با ایرنا افزود: امروز مطلع شدم که رای صادر شده اما از جزییات آن بی خبر هستم و برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد رای صادره شده و میزان محکومیت این متهمان، قرار است هفته آینده به استان فارس سفری داشته باشم.

وی با بیان اینکه موضوع صدور رای و محکومیت متهمان را به موکلم امروز (پنجشنبه) اطلاع داده ام، تصریح کرد: از کیفیت حکم بی اطلاع هستم اما وقتی رای بر محکومیت متهمان است، این موضوع دقت نظر و پیگیری دادسرای عمومی و انقلاب شیراز و دادگاه این شهر و پیگیری دادگستری استان فارس مبنی بر رسیدگی به این پرونده را نشان می دهد.

ترک همدانی افزود: رسیدگی به موقع به این پرونده نشان می دهد که جدیت برای محاکمه و مجازات متهمان وجود دارد و با توجه به اینکه حکم محکومیت متهمان صادر شده، از سیستم قضایی استان فارس تقدیر می کنم.

وکیل مدافع علی مطهری ادامه داد: پس از سفر به استان فارس دادنامه را مشاهده خواهم کرد و پس از آن نیز پیگیری های لازم را انجام می دهم.

چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مهاجمان به علی مطهری 19 آبان ماه در شیراز برگزار شد و پس از برگزاری چهار جلسه ختم رسیدگی به این پرونده اعلام شد.

سه جلسه قبلی دادگاه متهمان حمله به علی مطهری نماینده مجلس به ترتیب 13 و 26 مرداد و 15 مهر سال 94 در شیراز بصورت غیرعلنی برگزار شد که در این سه جلسه خود او حضور نداشت.

پرونده رسیدگی به اتهامات مهاجمین به خودروعلی مطهری 11 متهم دارد که از بین این افراد هشت نفر بصورت مستقیم به این نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی حمله کردند و سه نفر از متهمان نیز از مسوولان دانشگاه شیراز هستند.

علی مطهری ساعت 16 روز دوشنبه 18 اسفند سال 93 وارد فرودگاه شیراز شد و قرار بود ساعت 30 : 18 دقیقه همان روز در سالن حکمت دانشگاه شیراز سخنرانی کند.

اما تعدادی از افراد که موتورهای سنگین به همراه و نقاب بر چهره داشتند در میدان گل سرخ که در خروجی بلوار فرودگاه قرار دارد به دور خودرو حامل مطهری حلقه زدند و جلوی حرکت او را گرفتند و شیشه های خودرو را شکستند.

پس از حمله موتورسواران به خودرو مطهری، این وسیله نقلیه به کلانتری مستقر در مسیر فرودگاه شیراز منتقل شد.

این نماینده مجلس که به دعوت تشکل دانشجویی فرهنگ و سیاست دانشگاه شیراز برای سخنرانی در این دانشگاه به شیراز رفته بود، تا چند ساعت همچنان برای ایراد سخنرانی اصرار داشت.

مطهری از حدود ساعت چهار بعدازظهر که وارد شیراز شد تا حدود ساعت 30 : 19 برای حفظ امنیت در کلانتری حضور داشت ولی با لغو برنامه سخنرانی او، این نماینده مجلس به فرودگاه شیراز منتقل شد و در ساعت 21 به تهران بازگشت.
منبع: ایرنا
برچسب ها: علی مطهری
نظرات بینندگان