arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۲ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۰

نظام بحرین مشروعیتش را از دست داده

یکی از علمای برجسته بحرین گفت بیشتر مردم بحرین با نظام این کشور مخالفند و این نظام مشروعیتش را از دست داده است بنابراین احکام اعدام صادره نیز قانونی نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یکی از علمای برجسته بحرین گفت بیشتر مردم بحرین با نظام این کشور مخالفند و این نظام مشروعیتش را از دست داده است بنابراین احکام اعدام صادره نیز قانونی نیست.

به گزارش شبکه تلویزیونی العالم ، سید جعفر العلوی افزود نظام بحرین مشروعیتش را از دست داده است بنابراین محاکمه اخیر بر اساس مبانی نظامی صورت گفته است و دادگاه نظامی نیز حق ندارد غیر نظامیان را محاکمه کند. العلوی گفت همه این اعترافات پس از شکنجه به دست آمده است.

از طرف دیگر سازمان عفو بین الملل در بیانیه ای از نظام بحرین خواست از حکم دادگاه نظامی برای اعدام افراد بیگناه در پی ادعای زیر گرفتن دو مامور پلیس صرف نظر کند .

 شمار زیادی از سازمانهای سیاسی و بین المللی این حکم را محکوم کرده اند و خواستار تجدید نظر در آن شده اند . همچنین نیروهای بحرینی دیروز با پشتیبانی نیروهای اشغالگر سعودی و با استفاده از گلوله های جنگی و گاز اشک آور به سرکوب تظاهرکنندگان در سراسر بحرین اقدام کردند .

ذکریا جعویک در گزارشی گفت کسی که تصاویر بحرین را ببیند در وهله اول فکر می کند اینجا فلسطین اشغالی است اما آنها نیروهای اسرائیلی نیستند بلکه نیروهای بحرینی هستند که با کمک نیروهای اشغالگر سعودی در حال سرکوب بحرینی ها هستند.

نیروهای بحرینی در پی صدور حکمهای ظالمانه اعدام به اتهام دست داشتن در ادعای زیر گرفتن دو مامور پلیس برای سرکوب تظاهرات و راهپیمایی ها در مناطق مختلف به حالت آماده باش در آمده اند . جعویک گفت شماری دیروز به علت استنشاق گازهای سمی دچار خفگی شدند.

وی افزود شیوه های متنوع سرکوب و وحشیگری مانع تظاهرات بحرینی ها نشده است تا حرف خود را به گوش دیگران برسانند. منابع آگاه و شاهدان گفتند تظاهرات گسترده ای دیروز در استانهای جنوبی و مرکزی و شمالی بحرین در دار کلیب ، معامیر و بنی جمره برگزار شد .

سازمان دیده بان حقوق بشر تاکید کرده است چنین اقداماتی بر وخیمتر شدن اوضاع در بحرین و به فتنه داخلی منجر خواهد شد . این سازمان تاکید کرد تخریب مساجد و سوزاندن قرآن کریم در بحرین به خشم مسلمانان در شماری از کشورهای جهان منجر شده است.
نظرات بینندگان