arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۴ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۰

نوسانات در بازار سکه، موجب رکود در بازار مسکن شد

ادامه نوسانات در بازار سکه و طلا موجب شده است که بازار مسکن فعلا در شرایط رکود نسبی باشد و برخی سرمایه‌گذاران به انتظار گرانی‏ واحدهایشان را نفروشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : ادامه نوسانات در بازار سکه و طلا موجب شده است که بازار مسکن فعلا در شرایط رکود نسبی باشد و برخی سرمایه‌گذاران به انتظار گرانی‏ واحدهایشان را نفروشند.

به گزارش مهر در روزهای ابتدایی از اردیبهشت ماه‏، بازار خرید و فروش مسکن در حالت رکود نسبی به سرمی برد و این شرایط در واحدهای بزرگتر بیشتر از واحدهایی با متراژ کمتر خود را نشان می دهد.

براین اساس هم اکنون بیشتر خریداران و سرمایه گذاران‏، گویا بازار مسکن را ترک کرده و به سمت بازارهایی همچون طلا و سکه رفته اند؛ به همین دلیل فعلا بازار مسکن در حالت رکود نسبی قرار دارد.

درحال حاضر برخی فروشندگان و مالکان واحدهای مسکونی هم در انتظار گران شدن ملک به سرمی برند؛ به همین جهت آنها نیز میل زیادی برای فروش آپارتمانهای خود ندارند و منتظرند تا با گرانی بازار مسکن‏،‌ آپارتمانهایشان را با قیمت گرانتری بفروشند.

یکی از فعالان بازار مسکن پیش بینی کرده است که در ماه آینده بازار با اتفاقاتی مواجه خواهد شد که فعلا نمی توان در مورد تاثیرات قیمتی آن نظر داد اما اگر بازار سکه و طلا همینطور با نوسان ادامه یابد، ممکن است در آینده بازار مسکن را با چالشهایی مواجه کند.

قیمت آپارتمان در تهران

براساس گزارش میدانی مهر هم اکنون یک آپارتمان 44 متری در محدوده امیریه درطبقه سوم با قیمت 47 میلیون تومان به فروش می رسد، همچنین در محلاتی یک واحد 45 متری در طبقه دوم با قیمت 60 میلیون تومان به فروش گذاشته شده است.

آپارتمانی 42 متری در دامپزشکی با حیاط مستقل هم به قیمت 55 میلیون تومان قیمت گذاری شده و همچنین 43 متری در مجیدیه جنوبی فوق لوکس به قیمت 95 میلیون تومان به فروش می رسد.

در همین حال، 43 متری در خیابان مولوی 50 میلیون تومان قیمت گذاری شده است و 45 متری در خیابان پیروزی با 38 میلیون تومان نقد و 18 میلیون وام به فروش می رسد.

همچنین 42 متری در اسکندری با بالکن و رهن 48 میلیون نقد‏، 17 میلیون رهن و 16 میلیون وام به فروش گذاشته شده است از سویی 49 متری در در میدان شهید محلاتی یک خوابه و با عمر 2 ساله متری یک میلیون و 200 هزار تومان به فروش می رسد.

48 متری در محدوده ظفر در طبقه چهارم بدون پارکینگ هم با قیمت 148 میلیون تومان به فروش می رسد. واحدی 46 متری با زیربنای 92 متر در خیابان 12 فروردین هم 85 میلیون تومان به فروش گذاشته شده است.
نظرات بینندگان