arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۵۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۷ - ۱۲ دی ۱۳۹۴

نامه آیت الله نمر به مادرش پس از شنیدن حکم اعدامش

آیت الله شیخ نمر النمر پس از شنیدن تاییدیه حکم اعدام خود، گفته بود: خداوند به شما خبر خوش دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آیت الله شیخ نمر النمر پس از شنیدن تاییدیه حکم اعدام خود، گفته بود: خداوند به شما خبر خوش دهد.

به گزارش «انتخاب»، سایت آیت الله شیخ نمر باقر النمر، نوشت: "پس از سال ها بازداشت ظالمانه و محاکمه های صوری، دادگاه های سعودی، حکم اعدامِ شیخ را صادر کردند چرا که او خواهان احقاق حق در عربستان بود."

بر پایه این گزارش، شیخ نمر، پس از شنیدن این حکم، نامه ای به مادرش نوشت، و ضمن سپاسگزاری از خداوند، تاکید کرده بود که تسلیم خواست خداست. متن نامۀ شیخ شهید از این قرار است: "ام جعفر، مادرِ صبورم، خدا را در همه حال سپاس می گویم. خدا به خاطر هر آن چه برایمان نوشته است، شکر کن. آن چه خدا برای ما مقدر می دارد، از آن چه ما برای خود می خواهیم بهتر است؛ و آن چه او برای ما بر می گزیند، از آن چه ما برای خود اختیار می کنیم بهتر است. ما چیزی برای خودمان می خواهیم و خدا چیزی دیگر برای ما می خواهد، اما انتخابی که خداوند برای ما می کند، پسندیده تر است. ما وقتی چیزی را می خواهیم می گوییم خدایا، آن چه نزد تو بهتر است را برایمان مقدر کن.

همه امور و خلایق، در قبضۀ خدای تبارک و تعالی هستند و هیچ کس نمی تواند بدون خواست خدا، قدم از قدم بردارد، هیچ چیزی از چشم خدا پنهان نمی ماند و هیچ کاری از حیطه ارادۀ خدا خارج نیست، بنابراین مادر، همین کفایت می کند. تا وقتی که همه امور، از چشم خدا پنهان نمی ماند و هیچ کاری از حیطه ارادۀ او خارج نیست، همین مساله، ما را بس است. تو را به خدا می سپارم و از او می خواهم تو را نگه دارد. خداحافظِ تو و همه.

عزیزت، شیخ نمر النمر"


نظرات بینندگان