arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۵۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۹ - ۱۲ دی ۱۳۹۴

هشدار معاون ظریف به تبعات اعدام شیخ نمر برای عربستان

در پی اجرای ناعادلانه حکم اعدام روحانی عالیقدر جهان اسلام آیت الله شهید شیخ باقر النمر، معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه، اسحاق العرینی، سرپرست سفارت عربستان سعودی در تهران را احضار و به عربستان نسبت به این رفتار غیرانسانی و غیرمسوولانه و تبعات آن شدیدا اعتراض و هشدار داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :  در پی اجرای ناعادلانه حکم اعدام روحانی عالیقدر جهان اسلام آیت الله شهید شیخ باقر النمر، معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه، اسحاق العرینی، سرپرست سفارت عربستان سعودی در تهران را احضار و به عربستان نسبت به این رفتار غیرانسانی و غیرمسوولانه و تبعات آن شدیدا اعتراض و هشدار داد.

به گزارش «انتخاب»، حسین امیرعبداللهیان در این دیدار گفت: هنوز عربستان سعودی به مسوولیت خود در قبال فاجعه منا که منجر به کشته شدن هزاران تن از زائرین بیت الله الحرام شد، عمل نکرده است که متاسفانه شاهد اعدام رهبر برجسته دینی جهان اسلام و بی‌حرمتی سعودی به جامعه اسلامی و تحریک عواطف مسلمین و آتش‌افروزی جدیدی در منطقه هستیم.

او با انتقاد جدی از حمایت‌های آشکار و پنهان عربستان سعودی از تروریسم و افراط‌گرایی در منطقه افزود: ریاض متهم اصلی رشد تروریسم و افراط‌گرایی در منطقه است و با فرافکنی و اعدام عالم برجسته دینی شهید شیخ نمر، در قالب مبارزه با تروریسم، نمی‌تواند خود را از سیاست‌های غلطی که اتخاذ کرده و باعث ناامنی بیش‌تر منطقه شده است تبرئه کند.

وی با انتقاد از خطاهای راهبردی عربستان سعودی، نسبت به رعایت حقوق بشر، نقض سیستماتیک حقوق شیعیان و اقلیت‌ها، شهید شیخ نمر را عالم برجسته‌ای متعلق به جهان اسلام و نه یک کشور خواند.

امیرعبداللهیان افزود هیچ یک از اتهاماتی که در بیانیه وزارت کشور عربستان سعودی آمده است متوجه شیخ نمر نیست.

در این احضار سرپرست عربستان سعودی اظهار کرد مراتب را به مقامات کشورش منعکس خواهد کرد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان