arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۵۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۴ - ۱۳ دی ۱۳۹۴

فراز و فرود صنعت هواپیمایی در سال 2015

پایگاه اینترنتی "تراول پالس" در گزارشی به بررسی مهم‌ترین اخبار صنایع هواپیمایی و ایرلاین‌ها در سال 2015 پرداخته که بدون در نظر گرفتن ترتیب خاصی به این شرحند:
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پایگاه اینترنتی "تراول پالس" در گزارشی به بررسی مهم‌ترین اخبار صنایع هواپیمایی و ایرلاین‌ها در سال 2015 پرداخته که بدون در نظر گرفتن ترتیب خاصی به این شرحند:

توافق‌های آسمان‌های باز

سه شرکت هواپیمایی بزرگ آمریکایی "امریکن"، "دلتا" و "یونایتد" در ماه ژانویه همتایانشان در خاورمیانه را به مبارزه طلبیدند. این شرکتها در گزارش 55 صفحه ای که به دولت اوباما تقدیم کردند، مدعی شدند شرکتهای هواپیمایی "امارات"، "اتحاد" و "قطر ایرلاینز" در مدت 10 سال گذشته بیش از 40 میلیارد دلار از دولتهای مطبوعشان یارانه دریافت کرده اند.

شرکتهای آمریکایی مدعی شدند این یارانه‌ها باعث شده رقابت در بازار بین المللی مختل شود. از این رو از دولتشان درخواست کردند مسیرهای جدید ایرلاینهای منطقه خلیج فارس را مسدود کرده و توافقات آسمانهای باز را مجددا مورد بازبینی قرار دهند با اینهمه هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

فراز و نشیب بزرگترین ایرلاین جهان

درآمدهای موفق یونایتد ایرلاینز در سال جاری کاملا تحت الشعاع مشکلات تجاری این شرکت قرار گرفت. یونایتد در مدت کمتر از دو ماه، سه بار مدیرعامل عوض کرد. جف اسمیسک به دلیل تحقیقات فدرال از فساد مالی وی، مجبور شد استعفا کند و جانشینش اسکار مونوز بر اثر حمله قلبی درگذشت و اکنون برت هارت، مدیرعامل موقت این شرکت را اداره می‌کند. بعلاوه این شرکت با مشکلات مربوط به خدمات مشتری و نیروی کار مواجه شده است.

جوشش خشم

خواه در پروازهای داخلی یا خارجی خواه مرد یا زن فرقی ندارد. موارد بروز عصبانیت شدید مسافران متاسفانه افزایش یافته و از جر و بحثهای عادی تا مواردی مانند پرت کردن یک کاسه آب جوش به یک مهماندار را دربرمی‌گیرد.

سانحه جرمن وینگز

شرکت هواپیمایی جرمن وینگز که یک شرکت هواپیمایی ارزان قیمت اروپایی متعلق به لوفتهانزا است، در ماه مارس با سانحه غم انگیز سقوط پرواز 9525 روبرو شد که از بارسلون به دوسلدورف در پرواز بود. در این سانحه همه 144 سرنشین هواپیما کشته شدند. چند روز بعد تحقیقات ماموران فرانسوی نشان داد آندراس لوبیتس، کمک خلبان این پرواز پس از بستن در کابین به روی خلبان که برای چند لحظه کابین را ترک کرده بود، هواپیما را عمدا به کوه کوبیده است.

به گزارش ایسنا، متاسفانه میلاد حجت‌الاسلامی خبرنگار سابق ایسنا و خبرنگار خبرگزاری تسنیم به همراه حسین جوادی خبرنگار روزنامه وطن امروز که در تعطیلات نوروز در اردوی تیم ملی در اتریش حضور داشتند و برای پوشش ال‌کلاسیکو به بارسلون رفته بودند، در میان مسافران این هواپیما بودند که جانشان را از دست دادند.

مشکلات امنیت حمل و نقل

سال 2015 سال خوبی برای اداره امنیت حمل و نقل آمریکا نبود. وزارت امنیت ملی آمریکا در ژوئن یافته‌های یک تحقیقات داخلی را منتشر کرد که نشان داد ماموران مخفی این نهاد در پوشش مسافران معمولی موفق شده اند مواد منفجره ساختگی و اسلحه را در 67 مورد از 70 مورد از گیت امنیتی فرودگاه با موفقیت عبور دهند. همچنین این سازمان موفق نشد 73 نفر از کارمندانش را که با تروریسم مرتبط بودند، شناسایی کند.

مالزی ایرلاینز

در ماه ژوییه یک قطعه کوچک از پرواز 370 مالزی ایرلاینز که بخشی از بال بویینگ 777 بود در ساحل رئونیون آیلند در غرب اقیانوس هند پیدا شد. محققان تایید کردند که این قطعه متعلق به پرواز مالزی ایرلاینز بوده که در ماه مارس سال 2014 به شکل اسرارآمیزی ناپدید شد و در مدت پنج ماه جست و جوی گسترده، هیچ نشانی از آن به دست نیامد.

هنرپیشه‌های هالیوود در جبهه رقیب

نیکول کیدمن و جنیفر آنیستون، هنرپیشه‌های هالیوود به دلیل اینکه سخنگوی شرکتهای هواپیمایی خلیج فارس شده بود (کیدمن برای اتحاد و آنیستون برای امارات) مورد انتقاد شدید قرار گرفتند. آنیستون بویژه به دلیل اینکه به عنوان یک هنرپیشه آمریکایی در شرایطی که بحث آسمانهای باز مطرح است این کار تبلیغاتی را پذیرفته است، به باد ملامت گرفته شد.

خداحافظی یو اس ایرویز

یو اس ایرویز در راستای ادغام با شرکت امریکن ایرلاینز، در اکتبر رسما به فعالیتش پایان داد. ادغام امریکن و یو.اس ایرویز چهارمین ادغام بزرگ در صنعت هواپیمایی آمریکا پس از خرید دلتا در سال 2008، ادغام یونایتد ایرلاینز و کانتینتال در سال 2010 و خرید ایرتران توسط ساوت وست در سال 2011 بود.

کاهش قیمت بلیط

قیمت بلیت هواپیما به لطف سقوط چشمگیر قیمت نفت و همچنین اصلاح قیمت گذاری ایرلاینهای کم هزینه که ایرلاینهای بزرگ را ناچار به اقدام مشابه نمود، کاهش پیدا کرد. با اینهمه این خبر خوب برای مسافران تحت الشعاع این حقیقت قرار گرفت که ایرلاینها میلیاردها دلار از خدمات جانبی درآمد دارند.

انتهای پیام

نظرات بینندگان