arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۵۹۷۸
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۷ - ۱۳ دی ۱۳۹۴

ولایتی: اقدام سعودی‌ها در اعدام شیخ نمر نشانه نارضایتی از وقایع یمن بود

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع گفت: اعدام شیخ نمر که به مظالم سعودی‌ها اعتراض کرد هیچ توجیهی ندارد و در هیچ کجای دنیا دیده نشده است که فردی به خاطر اعتراض به حکومت اعدام شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع گفت: اعدام شیخ نمر که به مظالم سعودی‌ها اعتراض کرد هیچ توجیهی ندارد و در هیچ کجای دنیا دیده نشده است که فردی به خاطر اعتراض به حکومت اعدام شود.

به گزارش «انتخاب»، در دیدار هیات علمای یمنی با علی‌اکبر ولایتی، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام اعضای این هیات خواستار حمایت جمهوری اسلامی ایران از مردم یمن شدند.

ولایتی در این دیدار با اشاره به پایمردی 10 ماهه ملت یمن گفت: این پایمردی نشانه مقاومت مردم این کشور است.

او هم‌چنین با اشاره به شهادت شیخ نمر به دست دولت عربستان گفت: بین ربوده شدن شیخ زکزاکی و اعدام شیخ نمر ارتباطی وجود دارد و در دزدیده شدن شیخ زکزاکی، عربستان به صورت غیرمستقیم و در شهادت شیخ نمر به صورت مستقیم دخالت داشته است و ما مطمئن هستیم که خون این شهید دامان دولت عربستان را خواهد گرفت.

ولایتی در این دیدار با تاکید بر این که اقدام عربستان به دنبال ناراحتی دولت سعودی از وقایع یمن صورت گرفت خاطرنشان کرد: این اقدام هیچ توجیهی ندارد و در هیچ کجای دنیا دیده نشده است که یک فرد تنها به دلیل اعتراض رسمی به حکومت اعدام شود.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع با اشاره به برگزاری اجلاس ژنو با محوریت یمن گفت: با وجود این که در این اجلاس نماینده‌های یمن با قدرت حضور داشتند ولی طرف مقابل تن به مذاکره نداد و به همین دلیل هم نتیجه مثبتی از این مذاکرات حاصل نشد.
 شمس‌الدین شرف‌الدین، رییس هیات یمنی که در دیدار با ولایتی حضور داشت سلام عبدالمالک حوثی را به مقام معظم رهبری ابلاغ کرد و گفت: هیچ خطری همسایگان و کشورهای اطراف یمن را دنبال نمی‌کند و ما هیچ خواسته‌ای به جز دفاع از خاک و ناموس خود نداریم.

وی هم‌چنین خواستار حمایت مردم جمهوری اسلامی ایران از یمن شد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان