arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۶۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۰ - ۱۴ دی ۱۳۹۴

پس از قطع روابط یکجانبه عربستان با ایران/ ورود هیئت دیپلماتیک عربستان به دبی

هیئت دیپلماتیک عربستان پس از قطع روابط با ایران، وارد دبی شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هیئت دیپلماتیک عربستان پس از قطع روابط با ایران، وارد دبی شد.

به گزارش «انتخاب»، شبکه تلویزیونی العربیه در ساعات ابتدایی صبح امروز گزارش داد دیپلماتهای عربستان پس از ترک خاک ایران در پی حمله به سفارت این کشور، وارد دبی شدند.

همزمان با رسیدن دیپلماتهای عربستانی به دبی، این کشور از قطع رابطه خود با ایران خبر داد.

شبکه العربیه گزارش داد پس از حمله به سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد، اعضای هیئت دیپلماتیک سعودی یکشنبه شب با ترک خاک ایران و قطع روابط با کشورمان، وارد دبی شدند. با ورود هیئت دیپلماتیک عربستان، انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه، سفیر سعودی در امارات و کارمندان سفارت به استقبال آنها رفتند.

اسامه نقلی، رئیس بخش رسانه ای وزارت خارجه عربستان یکشنبه شب در نشستی مطبوعاتی اعلام کرد: مقامات عربستان به خارج کردن خانواده هیئت های دیپلماتیک این کشور از تهران با هواپیمایی اماراتی اقدام کردند. وی در ادامه اعلام کرد مقامات ایران در ابتدا مانع خروج آنها شدند؛ اما پس از آن اجازه این کار را دادند.

در پی اعدام ظالمانه آیت الله نمر باقر النمر، روحانی برجسته شیعه به همراه 45 نفر دیگر، مقامات ایران هم صدا با گروه های حقوق بشری در جهان به این اقدام سعودی اعتراض کردند. همچنین شنبه شب در پی اعدام ظالمانه شیخ نمر، گروهی از معترضان ایرانی بصورت خودجوش در مقابل سفارت عربستان و کنسولگری این کشور در مشهد تجمع کردند. پس از این اقدام، شماری افراد با ورود به سفارت دست به اعمال تخریبی زدند که با واکنش پلیس ایران همراه شد.

برچسب ها: عربستان
نظرات بینندگان