arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۶۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۶ - ۱۴ دی ۱۳۹۴

حضور ۶ خودروساز خارجی در بازار ایران قطعی شد

ساسان قربانی امروز در یک نشست خبری با اشاره به عقب‌ماندگی صنعت خودرو از برنامه تولید، اظهار داشت: احتمال دستیابی به برنامه پیش‌بینی شده برای تولید خودرو طی سال جاری کم است، ولی جبران کمبود تولید در ماه‌های آینده برنامه‌ریزی شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیر شورای سیاست‌گذاری خودرو گفت: حضور تولیدکنندگان ژاپنی، اتریشی، فرانسوی، ترکیه‌ای، ایتالیایی و آلمانی در بازار خودرو ایران قطعی شده است.

به گزارش «انتخاب»، ساسان قربانی امروز در یک نشست خبری با اشاره به عقب‌ماندگی صنعت خودرو از برنامه تولید، اظهار داشت: احتمال دستیابی به برنامه پیش‌بینی شده برای تولید خودرو طی سال جاری کم است، ولی جبران کمبود تولید در ماه‌های آینده برنامه‌ریزی شده است.

وی تصریح کرد: تولید خودرو در سال جاری 17 درصد از برنامه تولید سال گذشته عقب‌تر است و تنها 65 درصد از برنامه پیش‌بینی شده برای امسال محقق شده است.

وی در ادامه با اشاره به مذاکرات انجام شده با خودروسازان خارجی، گفت: حضور خودروسازان ژاپنی، اتریشی، فرانسوی، ترکیه‌ای، ایتالیایی و آلمانی در بازار ایران قطعی شده و به نظر می‌رسد، با لغو تحریم‌ها شاهد حضور خودروسازان خارجی در کشور باشیم.

به گفته قربانی، حضور خودروسازان ژاپنی در بازار ایران به طور جدی‌تری پیگیری می‌شود و احتمالاً ایتالیایی‌ها نیز حضور پررنگی در بازار خودروی ایران خواهند داشت.

وی در ادامه از برگزاری سومین همایش بین‌المللی خودرو در روزهای 9 تا 12 اسفند امسال خبر داد و گفت: در حاشیه این همایش، قراردادهایی با تولید‌کنندگانی از آلمان، ترکیه، فرانسه و سوئد امضا خواهد شد.
 محمدرضا نجفی‌منش عضو انجمن قطعه‌سازان نیز در این نشست در مورد سهم قطعه‌سازان از منابع مالی حاصل از فروش خودرو با تسهیلات 25 میلیون تومانی گفت: پیشنهاد وزیر صنعت این است که 70 درصد این منابع به قطعه‌سازان پرداخت شود و 30 درصد نیز برای تولید خودرو اختصاص یابد، اما این مسئله هنوز عملیاتی نشده است.
منبع: فارس
نظرات بینندگان