arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۶۲۳۷
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۲۳ - ۱۴ دی ۱۳۹۴

لاریجانی: کشورها باید درمبارزه باتروریسم به فهم مشترک برسند

لاریجانی گفت: کشورها باید درمبارزه باتروریسم به فهم مشترک برسند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مجلس شورای اسلامی همکاری کشورها در مبارزه با تروریسم را ضروری خواند و گفت: برای مبارزه با تروریسم باید به یک فهم مشترک برسیم و در مورد چگونگی مبارزه با آنها تصمیم واحدی گرفته شود.

به گزارش «انتخاب»، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه در دیدار با کریستین ینسن وزیر امور خارجه دانمارک و هیات همراه گفت: به زودی برنامه ششم توسعه در پارلمان ایران بررسی خواهد شد و با توجه به این برنامه ایران آماده همکاری در زمینه های تولید انرژی، داروسازی و کشاورزی با کشور دانمارک است.

وی در ادامه با بیان اینکه در یک سال گذشته سطح همکاری ها از نظر اقتصادی گسترش پیدا کرده گفت: در سال جاری قوانین تسهیل کننده در امر سرمایه گذاری را در پارلمان به تصویب رساندیم و اکنون شرایط برای همکاری های اقتصادی و تجاری مهیا است.

کریستین ینسن وزیر خارجه دانمارک نیز در این دیدار ضمن تاکید بر لزوم گسترش روابط تجاری و اقتصادی با ایران گفت: سفر ما به ایران همراه با یک هیات کاملی صورت گرفته که همین مسئله نشان دهنده علاقه دانمارک برای توسعه روابط با ایران است.

وی افزود: دانمارک تجربیات زیادی در زمینه تولید انرژی و انرژی های تجدیدپذیر و نیروگاه های بادی دارد و آماده است که تجربیات 25 ساله خود را در این حوزه ها به کشور ایران منتقل کند.

وزیر خارجه دانمارک در ادامه با اشاره به تصویب برجام گفت: برجام نه فقط برای جمهوری اسلامی ایران و کشورهای 1+5 بلکه برای منطقه و کل جهان حائز اهمیت است.

وی ضمن تشکر از ایران به دلیل سرعت در اجرایی کردن مفاد برجام، اظهار داشت: با توجه به حسن نیت ایران امیدواریم تحریم ها هر چه سریع تر برداشته شده و روابط تجاری ایران با کشورهای اروپایی گسترش یابد.

کریستین ینسن بر لزوم مبارزه با تروریست ها تاکید کرد و افزود: دانمارک در مبارزه با تروریسم و برقراری صلح و امنیت در جهان مصمم است و حاضر است که در این زمینه همکاری با سایر کشورها داشته باشد.

وی افزود:تروریسم تاثیر بسیار زیادی بر ناامنی جهان داشته و این وظیفه همه کشورها است که در مبارزه با هرگونه تروریستی به یکدیگر کمک کنند و مانع گسترش و تجاوز این گروه ها به کشورها شوند.

وزیر خارجه دانمارک در پایان ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران گفت: دانمارک و ایران از سال های قبل با یکدیگر ارتباط داشته و امیدواریم که سطح این روابط به زودی گسترش پیدا کند.
وزیر امور خارجه دانمارک شامگاه یکشنبه در راس هیاتی وارد ایران شد و با مقامات کشورمان دیدار و گفت و گو کرد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان