arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۶۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۰۷ - ۱۵ دی ۱۳۹۴

قول وزیر بهداشت به مردم سیستان و بلوچستان

اندوهبار است که آلونک‌هایی بدون امکانات اولیه، سکونت‌گاه خانوارهایی شده‌اند که برخی‌شان بیش از 12 فرزند دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت که حدود ۱۰ روز پیش یک سفر سه روزه به سیستان و بلوچستان داشت، در کانال تلگرامی خود به مردم این استان گزارش عملکرد و قولی داده است.

به گزارش «انتخاب»؛ وزیر بهداشت نوشته:

چابهار منطقه ای است با جاذبه‌های ویژه گردشگری و فرصت‌های تجاری، اما متاسفانه سکونت‌گاه‌های غیر رسمی که بیش از 63 درصد چابهار را پوشانده، چهره‌ای متفاوت از این منطقه ترسیم می‌کند.

اندوهبار است که آلونک‌هایی بدون امکانات اولیه، سکونت‌گاه خانوارهایی شده‌اند که برخی‌شان بیش از 12 فرزند دارند.

حضور در حاشیه شهر و گفتگو با مردمانی شریف که در چنین وضعیتی روزگار می‌گذرانند، متاثرکننده بود. اما نور امیدی که در میان انبوه مشکلات، دل‌هاشان را روشن می‌کرد؛ حاصل تلاش همکارانم در حوزه بهداشت، بهداشتیاران و بهورزانی بود که به این مناطق آمده و با انجام مراقبتهای بهداشتی و واکسیناسیون‌ به موقع، توانسته بودند بسیاری از بیماری هایی را که در گذشته عامل آمار بالای مرگ و میر در این منطقه بود، کاهش دهند.

وقتی چند صد متر آن طرف‌تر از محل زندگی زاغه نشینان، وارد خانه بهداشت شدم و تلاش خستگی ناپذیر پزشک، پرستار و بهورز آن مرکز را دیدم، گویی طعم واقعی طرح تحول را چشیدم. طرحی که خدماتی همچون غربالگری بیماران، مراقبت های بارداری، ارائه مکمل به مادران و سالمندان و خدمات دندانپزشکی به کودکان را ارائه می‌دهد. اگر چه برخی در کمال بی انصافی و با بزرگنمایی مشکلاتی که البته باید رسیدگی شوند، کل آن را ناکارآمد قلمداد می کنند.

این منطقه، روستاها و حاشیه نشین هایش، از آن جاهایی است که طرح تحول چهره‌اش را دگرگون کرده و امید را به میان مردمی آورده که گویا سالها فراموش شده بودند و برای انجام کوچکترین اقدام درمانی باید چندصد کیلومتر آن طرف تر خود را به مرکز استان و یا حتی استان‌های مجاور می رساندند.

حتما همچنان با نقطه مطلوب فاصله داریم، اما به مردم شریف بلوچستان قول می دهم با همت همکاران متعهد و فداکارم،تا آنجا که در توان داریم خدماتی را به ایشان ارائه دهیم که هیچ تفاوتی با مراکز سایر استان ها نخواهد داشت. همچنین مصمم هستیم که تا پایان دوره کاری دولت یازدهم، کلیه پایگاههای بهداشتی، مراکز جامع خدمات سلامت و خانه‌های بهداشتی مصوب این منطقه را توسط سه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، زابل و ایرانشهر ساخته وتجهیز کنیم.

بلافاصله پس از بازگشت از سفر هم به معاونین بهداشت، درمان و پرستاری ماموریت دادم به این منطقه بروند و نیازهای بهداشتی و درمانی شهرستان ها  و حاشیه شهرها را دقیق تر بررسی کنند. آنها دیروز به محض بازگشت گزارش مفصلی را  ارائه کردند و در نهایت تصمیمات خوبی برای رفع کمبودها و توسعه شبکه بهداشتی گرفته شد.

امیدوارم در کوتاه ترین زمان بتوانیم زمینه خدمت رسانی بهتر به مردمان نجیب و سخت کوش این منطقه را فراهم کنیم.

برچسب ها: وزیربهداشت
نظرات بینندگان