arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۶۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۰۸ - ۱۵ دی ۱۳۹۴

چه نسخه ای باید برای فرار مالیاتی پیچید؟

ابراهیم نکو عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:اصناف و واحدهای تولیدی به ویژه واحدهای کوچک و متوسط در خصوص مالیات با مشکلاتی مواجه شدند در نتیجه امکان ادامه فعالیت برای آنها وجود نخواهد داشت پس نیاز است مالیات افزایش نیابد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید جلوی فرارهای مالیاتی را بگیرد و با این کار نیازهای خود را برطرف کند.

به گزارش«انتخاب»، ابراهیم نکو عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:اصناف و واحدهای تولیدی به ویژه واحدهای کوچک و متوسط در خصوص مالیات با مشکلاتی مواجه شدند در نتیجه امکان ادامه فعالیت برای آنها وجود نخواهد داشت پس نیاز است مالیات افزایش نیابد.

وی با بیان اینکه در 12 دی ماه نشستی با صنعتگران و تولید کننده‌ها انجام شد گفت: دراین نشست مباحثی همچون شرایط کنونی و سختی‌های فراوان مبنی بر پرداخت مالیات و حق بیمه بررسی شد.

نکو افزود: در این جلسه با گله مندی شدید صاحبان صنعت که قطعه سازان خودرو و مدیران هیئت امنای شرکت‌ها بود مواجه شد و بسیاری از این واحدهای اذعان داشتند که شرایط تحریم را باید مد نظر قرار دهیم و جدا از شرایط منطقه عمل کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی معتقد است که مباحث مطرح شده در این نشست یک حرکت کوته فکرانه است و می‌تواند باعث تعطیلی واحدها شود و گفت: این امر نیازمند یک برنامه ریزی جامعه و اثر گذار در خصوص رفع موانع منطقه‌ای و بخشودگی‌های قابل قبول و استهمال بانک و دارایی و مالیات و ... است.

نکو با بیان اینکه درآمدهای  دولت به شدت کاهش یافته است گفت: فرارهای مالیاتی از یک سو کاهش قیمت نفت از سویی دیگر موجب این امر شده است بنابراین نیاز است که دولت مالیات را اخذ کند اما  افزایش آن در این شرایط مناسب نیست.

وی افزود: اگر مالیات افزایش یابد باید شاهد تعطیلی و یا نیمه تعطیل شدن بسیاری از واحدها علی‌الخصوص واحدهای کوچک باشیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فرار مالیاتی بیشتر از آن چیزی است که گفته می‌شود تصریح کرد: دولت باید جلوی این فرارهای مالیاتی را بگیرد و با این کار نیازهای خود برطرف کند و در صورت تداوم فرار مالیاتی تنها یک سری اقشار متحمل این فشار خواهند بود و راه برای یک سری دیگر از داوطلبان باز خواهد بود.

وی فرارهای مالیاتی مناطق آزاد را یک تبعیض آشکار برشمرد و گفت: این مناطق تابع قوانینی است که مالیات تنها به برخی از آنها تعلق می‌گیرد اما فرارهای مالیاتی اجحافی در حق دیگران، سایر شرکت‌ها و واحدها و صفوفی است که مالیات پرداخت می‌کنند.

نظرات بینندگان