arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۶۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۰ - ۱۶ دی ۱۳۹۴

قطب‌بندی‌های طائفه‌ای در منطقه به نفع چه کسانی است؟

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق عصر روز سه شنبه در دفتر خود میزبان سناتور جک رد، عضو کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا و هیات همراه وی بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 نخست وزیر عراق در دیدار با سناتور آمریکایی و هیات همراه وی تاکید کرد که افزایش قطب بندی‌های طائفه‌ای در منطقه به نفع گروه تروریستی داعش خواهد بود و باید به این مساله توجه شود.

به گزارش «انتخاب»، به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز عراق، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق عصر روز سه شنبه در دفتر خود میزبان سناتور جک رد، عضو کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا و هیات همراه وی بود.

در این دیدار نبرد با گروه تروریستی داعش، پیروزی‌های به دست آمده در شهر رمادی، شرایط کلی منطقه و چالش‌های پیش روی عراق در زمینه‌های مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

العبادی در این دیدار تاکید کرد: نیروهای مسلح ما پیروزی بزرگی را در نبرد با داعش محقق ساخته و آمادگی و توانایی خود برای شکست نهایی این گروه تروریستی را ثابت کردند.

نخست وزیر عراق افزود: افزایش قطب بندی‌های طائفه‌ای در منطقه به نفع داعش خواهد بود و باید به این موضوع توجه کرد.

سناتور رد نیز با تبریک پیروزی‌های به دست آمده در رمادی تاکید کرد، فرماندهی العبادی در این پیروزی‌ها نقش بسیاری داشته و وی می‌تواند تمامی گروه‌های عراقی را کنار هم جمع کرده و کشور را به سوی اصلاح و آبادانی پیش ببرد.

این سناتور آمریکایی افزود: آمریکا از حاکمیت ملی، وحدت اراضی و استقلال عراق حمایت می‌کند.

نخست وزیر عراق بیش از این تاکید کرده بود که باید با پیامدهای شرایط فعلی منطقه با حکمت و درایت برخورد شود به نحوی که امنیت و ثبات عراق حفظ شود. وی بر لزوم حفظ وحدت میان مردم عراق و جناح‌های سیاسی آن‌ تاکید کرده بود.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان