arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۶۴۹۹
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۵ - ۱۶ دی ۱۳۹۴

تکذیب شایعه وجود بیماری عفونی در گوشت مرغ

مسئول روابط عمومی دامپزشکی استان کرمان با تکذیب شایعه وجود بیماری عفونی در گوشت مرغ گفت: عارضه سبز شدن عضله سینه مرغ منشاء میکروبی ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مسئول روابط عمومی دامپزشکی استان کرمان با تکذیب شایعه وجود بیماری عفونی در گوشت مرغ گفت: عارضه سبز شدن عضله سینه مرغ منشاء میکروبی ندارد.

به گزارش «انتخاب»، جواد نگارستانی در واکنش به انتشار تصاویری در فضای مجازی از گوشت عضله سینه مرغ که به رنگ سبز تغییر رنگ داده و منتسب کردن این پدیده به یک بیماری عفونی و خطرناک برای مصرف کنندگان عنوان کرد: این عارضه به هیچ عنوان منشاء میکروبی نداشته و سلامت مصرف کننده را تهدید نمی کند.

وی علت سبز شدن عضلات مرغ که بیشتردر عمق عضله سینه مرغ ظاهر می شود را یک عارضه متابولیک ناشی از عدم خونرسانی کامل به عضله عمقی سینه مرغ عنوان کرد و افزود: عدم خونرسانی منجر به نکروز در این عضله شده که بعد از کشتار خود را به رنگ سبز در عمق عضله سینه نشان می دهد.

نگارستانی در ادامه با اشاره به اینکه این عارضه در زمان قطعه کردن و بسته بندی مرغ مشاهده می شود و در لاشه مرغ کامل قابل تشخیص نیست، این اطمینان را داد که در صورتیکه مصرف کننده با این عارضه روبرو شد می تواند پس از جدا کردن محل سبز شده بقیه قسمت های مرغ را استفاده کند.

وی ضمن تاکید مجدد بر بی خطر بودن این عارضه بر سلامت جامعه اضافه کرد: این مشکل بیشتر در مرغ های با وزن بالای هزار و ۸۰۰ گرم مشاهده می شود و به مصرف کنندها توصیه می شود که از مرغ هایی با وزن هزار و ۸۰۰ تا هزار و ۲۰۰ گرم در سبد خانوار استفاده کنند، تا ضمن برخورداری از گوشت مرغ با کیفیت از لحاظ میزان پروتئین، چربی کم، از طعم خوش خوراکی آن نیز بهره مند شوند.
منبع: مهر
نظرات بینندگان