arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۶۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۶ - ۱۶ دی ۱۳۹۴

فقط پروازهای عربستان لغو شده؛ بحرین و امارات مشکلی ندارند

هرچند در سال گذشته پروازهای مستقیم ایران و عربستان جدای از پروازهای حج تنها به شهر دمام در شرق عربستان سعودی محدود می‌شد، اما دولت این کشور اعلام کرد تا اطلاع ثانوی این پروازها نیز انجام نخواهند شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 هرچند اثرات لغو روابط دیپلماتیک عربستان با ایران خیلی زود خود را در دیگر عرصه‌ها نیز نشان داد و پروازهای مستقیم دو کشور را نیز لغو کرد، اما این مساله موجب نشد که پروازهای ایران با دیگر کشورهای منطقه از جمله بحرین یا امارات محدود یا ممنوع شود.

به گزارش «انتخاب»، هرچند در سال گذشته پروازهای مستقیم ایران و عربستان جدای از پروازهای حج تنها به شهر دمام در شرق عربستان سعودی محدود می‌شد، اما دولت این کشور اعلام کرد تا اطلاع ثانوی این پروازها نیز انجام نخواهند شد.

پس از اقدام عربستان در قطع روابط دیپلماتیک با ایران، برخی از کشورهای منطقه نیز به تبعیت از دولت سعودی در اقدامی عجیب و خارج از عرف روابط خود با ایران را قطع کردند که این مساله باعث شد ابهام‌هایی درباره‌ی دیگر عرصه‌های همکاری‌های مشترک و به‌طور خاص پروازهای مستقیم آنها با ایران شکل گیرد. در این بین دو کشور امارات متحده عربی و بحرین که درصد بیشتری از پروازهای مشترک به ایران را به خود اختصاص داده و حتی ایرلاین‌هایشان را به طور رسمی در ایران کار می‌کنند، اصلی‌ترین گزینه‌هایی بودند که قطع همکاری‌شان در فضای هوایی ایران نیز مورد بحث قرار گرفت. موضوعی که به نظر می‌رسد فعلا در دستور کار هیچ کدام از کار طرفین قرار نگرفته است.

در این رابطه مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی به خبرنگار ایسنا گفت: به جز کشور عربستان که سهم بسیار محدودی از پروازها در فرودگاه‌های ایران را به خود اختصاص داده بود، هنوز هیچ یک از کشورهای دیگر صحبتی در این رابطه مطرح نکرده و پروازهایشان تا زمانی که تغییر یا اطلاعیه جدیدی مطرح نشود، ادامه خواهد داشت.

براساس صحبت‌های وی در حال حاضر از چند شهر ایران پروازهایی به مقصد بحرین و امارات صورت می‌گیرد و در این بین ایرلاین‌هایی از هر دو کشور فعال هستند.

هرچند دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی این موضوع را نیز مطرح کرد که قطع روابط دیپلماتیک می‌تواند به معنی کاهش سفرها و همچنین دشوار‌شدن رفت‌وآمدها باشد، اما هنوز این موضوع در پروازهای دیگر کشورها تاثیری نداشته و فعلا پروازهای بحرین و امارات به ایران و برعکس در حال انجام است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان