arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۶۷۰۹
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۰ - ۱۸ دی ۱۳۹۴

انتقادنماینده آبادان از سخنگوی پلیس در مورد "مردم"خواندن مهاجمان به سفارت عربستان

نماینده آبادان از سخنگوی پلیس در مورد "مردم"خواندن مهاجمان به سفارت عربستان انتقاد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 نماینده آبادان در مجلس بر این باور است که اگر با حمله کنندگان به مطهری برخورد شدید شده بود، برخی به سفارت عربستان حمله نمی‎کردند و آبروریزی بین المللی ایجاد نمی‎کردند.

به گزارش «انتخاب»، «سیدحسین دهدشتی» در سایت شخصی خود، گفت و گويي را منتشر کرد. او با اشاره به اینکه جنایت حکومت آل‌سعود در اعدام شیخ نمر به‌هیچ‌وجه قابل‌تحمل نیست، گفت: مسلما حمله به سفارت عربستان محکوم است. این چه وضعیتی است که در کشور اسلامی، که دولت، قوه قضائیه، قوه مقننه، نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی همه در زیر سایه مقام معظم رهبری مشغول به فعالیت هستند، هرکس هر کاری می‌خواهد می‌کند؟ برخی به‌غلط خیال کرده‌‌اند که نظام شاهنشاهی سر کار است که عده‌ای به اجتهاد خود الله‌اکبرگویان حمله کنند و آتش بزنند و بسوزانند و از فتح خود خوشحال و خندان باشند.

او افزود: «اگر این توطئه از سوی خود آل‌سعود پایه‌ریزی شده پس نهاد‌های امنیتی ما چه می‌کردند؟ مگر این همان نهادی نیست که سفر «ریگی» را از کشور ثالث به کشور رابع رهگیری می‌کند و هواپیمای حامل او را مجبور به فرود و او را دستگیر، و اقتدار جمهوری اسلامی را به جهانیان اثبات می‌کند؟ اینکه عده‌ای می‌گویند چون احساسات مذهبی عده‌ای جوان تحریک شده بنابراین دست به این اقدام زده‌‌اند از نظر بنده به‌هیچ‌وجه پذیرفتنی نیست، این‌گونه اقدامات مبتنی‌بر احساس را فقط مکتب داعش و القاعده ترویج می‌کند. اگر این توطئه از سوی عده‌ای خودسر اجرا شده پس نیروی انتظامی چه وظیفه‌ای دارد؟ این‌ نوع وحشیگری فقط از سوی عده‌ای اراذل و اوباش سر می‌زند. وظیفه نیروی انتظامی در برخورد با اراذل و اوباش و به‌خصوص کسانی که امنیت شهروندان را به خطر می‌اندازند و تجمعات غیرقانونی برگزار می‌کنند مشخص است.

این نماینده مجلس ادامه داد: این چه حرف غلطی است که سخنگوی نیروی انتظامی گفته نمی‌شود مردم را زد؟ اینها مردم بودند؟ معلمانی که برای خواسته صنفی خود جلو مجلس تجمع کرده بودند مردم نبودند که کتک خورده و بازداشت شدند؟ مگر مقام معظم رهبری بارها درباره فصل‌الخطاب‌بودن قانون صحبت نکرده‌اند؟ مگر نفرمودند خواست مردم در کف خیابان مشخص نمی‌شود؟

دهدشتی تصریح کرد: «این دیدگاه که چون دولت تدبیر و امید تمام آینده و اعتبار خود را به دیپلماسی بین‌المللی گره زده، عده‌ای از مخالفان دولت برای ضربه‌زدن به دولت در انتخابات آینده مجلس و ریاست‌جمهوری در برنامه‌ریزی و ترویج این اقدامات غیرقانونی نقش داشته باشند دور از ذهن نیست و نهاد‌های امنیتی این احتمال را هم باید مدنظر داشته باشند».

او با تأکید بر اینکه از قوه قضائیه می‌خواهم برای همیشه تکلیف این عناصر خودسر را یک‌سره کند، افزود: «قوه قضائیه باید افراد دستگیرشده را با سرعت محاکمه و آمران این اقدام را شناسایی کند و مورد پیگرد قضائی قرار دهد». دهدشتی تصریح کرد: «سنگ‌بنای این اقدامات را سخنان غیرمسئولانه بعضی از مسئولان و به‌هم‌زدن تجمعات و سخنرانی‌های قانونی می‌دانم. اگر با حمله‌کنندگان به آقای مطهری در فرودگاه شیراز برخورد سریع و شدیدی انجام شده بود و آمران آن اقدام شناسایی و دستگیر شده بودند، شاید امروز شاهد این آبروریزی بین‌المللی برای کشور نبودیم که کشورهای کوچک منطقه برای ما عرض‌اندام کنند».

نظرات بینندگان