arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۶۷۲۰
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۲ - ۱۸ دی ۱۳۹۴

وزیر بهداشت: ایران برای پشتیبانی سوریه ازهیچ تلاشی دریغ نمی کند

وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: جمهوری اسلامی ایران درحمایت و پشتیبانی از سوریه بویژه در بحران کنونی از هیچ کوششی دریغ نمی کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: جمهوری اسلامی ایران درحمایت و پشتیبانی از سوریه بویژه در بحران کنونی از هیچ کوششی دریغ نمی کند.

به گزارش «انتخاب» سید حسن قاضی زاده هاشمی  دردیدار با وزیر بهداشت سوریه افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تمام تلاش خود را برای صادرات دارو و تجهیزات پزشکی ساخت ایران به منظور تامین نیازهای ملت سوریه براساس یک راهبرد بلند مدت و در راستای منافع دوملت به کارخواهد بست.

وزیر بهداشت سوریه نیز بر تقویت همکار ی های دوجانبه و آموزش کادر پزشکی سوریه در زمنیه های مهندسی وتعمیر تجهیزات پزشکی برای عبور از پیامدهای تحریم های اقتصادی اروپا و آمریکا تاکید کرد.

دراین نشست دو طرف درباره تقویت همکاری هادر زمینه پزشکی و تامین نیازهای دارویی و تجهیزاتی سوریه گفت وگو کردند.

وزیربهداشت سوریه پس از این نشست درگفت و گو با خبرنگاران گفت: این نشست در راستای همفکری و هماهنگی های مستمر دو طرف و پیگیری گفت و گوهای و اجرای توافقات پیشین در تهران برگزار و درباره انتقال تجربیات و آموزش کادر پزشکی و فنی و دیگر موضوعات پزشکی مانند پژوهش های سلول های بنیادین و مداوای بیماری های صعب العلاج رایزنی شد.

وزارت بهداشت سوریه و ایران 18 آگوست سال گذشته درتهران تفاهم نامه همکاری بهداشتی و درمانی و در ماه مه سال گذشته تفاهم نامه ای در زمینه صادرات دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیمارستان ها امضا کردند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز پنجشنبه پس از دیدار با مسوولان لبنانی و سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله، برای دیدار با مسوولان سوری از طریق زمینی راهی دمشق شد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان