arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۶۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۱ - ۱۹ دی ۱۳۹۴

فعالیت دیپلما‌ت‌های ایرانی در سازمان همکاری اسلامی در جده

فعالیت دیپلما‌ت‌های ایرانی در سازمان همکاری اسلامی در جده ادامه می یابد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 نمایندگی ایران در سازمان همکاری اسلامی همچنان به فعالیت خود در جده ادامه می‌دهد.

به گزارش «انتخاب»، در پی قطع روابط بین ایران و عربستان از سوی ریاض و اعلام وزارت خارجه این کشور مبنی بر اینکه تمام دیپلمات‌های ایرانی حاضر در ریاض و جده می‌بایست ظرف 48 ساعت خاک این کشور را ترک کنند، روز چهارشنبه دیپلمات‌های ایرانی حاضر در این کشور به تهران بازگشتند.

با توجه به اینکه مقر دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی در جده عربستان است و ایران نیز به مانند دیگر کشورهای عضو این سازمان نماینده‌ای در جده دارد، دیپلمات‌های ایرانی حاضر در این سازمان همچنان به فعالیت دیپلماتیک خود در جده ادامه می‌دهند.

در حال حاضر مهدی حمزه‌ای نماینده دائم ایران در سازمان همکاری اسلامی در جده است.

سازمان کنفرانس اسلامی معروف به سازمان همکاری اسلامی، دومین سازمان بین دولتی پس از سازمان ملل متحد است که ۵۷ کشور به گسترش بیش از چهار قاره در آن عضو هستند.

این سازمان صدای جمعی جهان اسلام و تضمین برای حفاظت و حمایت از منافع جهان اسلام در روح ترویج صلح بین‌المللی و هماهنگی میان افراد مختلف جهان است. سازمان بر اساس تصمیم اجلاس تاریخی که در رباط، پادشاهی مغرب در ۲۵ سپتامبر ۱۹۶۹ برگزار شد به عنوان یک نتیجه از آتش‌سوزی جنایی مسجد الاقصی در اشغال بیت المقدس تأسیس شد.

در سال ۱۹۷۰ نشست اولین کنفرانس اسلامی وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در جده برگزار شد که برای ایجاد دبیرخانه دائمی در شهر جده تصمیم گرفته شد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان