arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۶۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۰۸ - ۲۰ دی ۱۳۹۴

طرح بغداد برای پایان دادن به بحران ایران و عربستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر خارجه عراق اعلام کرد که کشورش طرح برقراری آرامش در روابط ایران و عربستان را به کشورهای عربی پیشنهاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری الشرق الاوسط مصر، ابراهیم جعفری، ‌وزیر خارجه عراق در کنفرانس خبری مشترک با نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب بعد از دیدارشان در مقر اتحادیه عرب در قاهره گفت: روابط ما با ملت‌های منطقه روابط تاریخی طولانی است و ما هیچ دشمنی و تجاوزی را نمی‌پذیریم. باید بین تجاوز نیروی دولتی هر کشوری و اینکه دولت حکمی برای چنین تجاوزاتی به برخی عناصر نداده و آنها خودجوش چنین تجاوزی را مرتکب شده باشند، تفاوت قائل شویم.

وی ابراز امیدواری کرد که دبیرکل اتحادیه عرب بتواند اوضاع را به سمت حفظ آرامش با ایران سوق دهد چرا که این مساله به نفع ملت‌های عربی است.

ابراهیم جعفری ادامه داد: عراق همچنین روابط ویژه‌ای با ایران دارد و خواهان حفظ آن است و نه فقط در این سطح بلکه به دنبال حفظ روابط با تمامی کشورهای منطقه است.

وزیر خارجه عراق درباره برقراری آرامش بین ایران و عربستان و طرح بغداد گفت: تلاش‌های عراق در چارچوب منشور اتحادیه عرب و سیاست‌های آن آغاز می‌شود و مربوط به تعامل با بحران‌ها است

وی خاطرنشان کرد که کشورش به منظور طرح مفاهیمی که عزت و حاکمیت امت‌های عربی را حمایت کرده و روابطشان را با بقیه کشورها حفظ کند، تلاش می‌کند.

این در حالی است که وزیر خارجه عربستان بار دیگر ایران را به اعمال تدابیر جدید تهدید کرده است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان