arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۷۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۴ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۰

ادامه ماجرای بیماران رها شده ؛ این بار در آسایشگاه کهریزک

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدير آسايشگاه خيريه كهريزك در واكنش به اظهارات دادستان تهران، گفت: اين آسايشگاه هيچ كوتاهي در قبال بيمار سوم رها شده در اطراف كهريزك نكرده و برابر شرح وظايف خود اقدام كرده است.

به گزارش " انتخاب " به نقل از ایسنا ، محمدرضا صوفي نژاد با اشاره به اينكه بيمار سوم رها شده، پيرزني مبتلا به آلزايمر است، اظهار كرد: آسايشگاه كهريزك با توجه به آزاد بودن ساعات ملاقات، وسعت 40 هكتاري كهريزك و نيز وجود درهاي متعدد ورود و خروج، امكان نگهداري از بيماران مبتلا به آلزايمر را ندارد.

دادستاني به كهريزك تكليف كرده از پذيرش بيماراني كه امكان نگهداري از آنها را ندارد، خودداري كند

وي ادامه داد: پيش از اين كهريزك، دو بيمار مبتلا به آلزايمر را پذيرش كرده بود كه اين افراد از آسايشگاه خارج و گم شده بودند، بنابراين دادستاني در اين موارد به كهريزك تكليف كرده كه از پذيرش بيماراني كه امكان نگهداري از آنها را ندارد، خودداري كند.

جزيياتي از پذيرش بيمار سوم رها شده

وي درباره خانم ش.م ـ بيمار سوم رها شده در اطراف كهريزك ـ اظهار كرد: اين بيمار روز سي‌ام فروردين همراه با نامه بهزيستي و فرد بيماربري كه همراه وي بود به آسايشگاه كهريزك مراجعه كرد كه مسوولان اين آسايشگاه به آنها توضيح دادند كه با توجه به ابتلاي اين فرد به آلزايمر، امكان پذيرش وي وجود ندارد، اما از آنجا كه ساعت كاري به پايان رسيده بود، مقرر شد كه پاسخ رسمي و كتبي، فرداي آن روز در اختيار بيمارستان قرار بگيرد.

وي ادامه داد: روز بعد نيز آن افراد مجددا با بيمار ياد شده به كهريزك مراجعه كردند، در حالي كه قرار نبود بيمار مجددا به كهريزك منتقل شود، با اين وجود پاسخ كتبي و رسمي در اختيار آنها قرار گرفت و مقرر شد كه آنها با مراجعه به سازمان‌هاي ذي‌ربط ، فرد مورد نظر را به مركز كوچكتري كه امكان نگهداري از مددجويي با اين شرايط را داشته باشد، انتقال دهند.

وي اضافه كرد: با اين وجود فرد بيماربر، به دنبال رها كردن بيمار در نزديكي يكي از ساختمان‌هاي اداري كهريزك بود كه با مداخله نگهباني، آنها فرد را با خود به خارج از آسايشگاه بردند.

به گفته وي، بعدازظهر همان روز، يكي از اهالي محل، گزارش حضور اين زن در حوالي دو كيلومتري آسايشگاه كهريزك را به ما اطلاع داد، اما از آنجا كه ما معمولا چنين مواردي را پذيرش نمي‌كنيم، با كلانتري كهريزك تماس حاصل شد و اين بيمار به كلانتري انتقال يافت.

بيمار سوم به درخواست كلانتري و به عنوان مهمان، تا تعيين تكليف نهايي در كهريزك نگهداري مي‌شود

مدير آسايشگاه كهريزك با اشاره به اين كه در ساعت 23 همان شب اين فرد همراه با مامور كلانتري به آسايشگاه منتقل شد، به ايسنا گفت: در اين مراجعه، كلانتري درخواست كرد كه اين فرد، به عنوان مهمان تا تعيين تكليف نهايي وي در كهريزك بماند و كهريزك نيز با وجود همه مشكلات يادشده، وي را پذيرش كرد.

به گفته صوفي نژاد، در حال حاضر اين فرد دربخش قرنطينه آسايشگاه كهريزك نگهداري مي‌شود و خدمات ويژه‌اي كه بايد در اختيار وي قرار گيرد نيز براي او پيش‌بيني شده است.

كهريزك، آسايشگاه است، نه زندان

امكان نگهداري از بيمار آلزايمري در اين آسايشگاه وجود ندارد

وي با تاكيد بر اين كه حضور افراد آلزايمري در آسايشگاه كهريزك ممكن است، موجب بروز برخي آسيب‌ها براي آنها شود، اظهاركرد: كهريزك يك آسايشگاه است، نه زندان. بنابراين نمي‌توانيم با مددجويان همچون زندانياني رفتار كنيم كه امكان خروج از مجموعه را ندارند.

مدير آسايشگاه خيريه كهريزك خاطرنشان كرد: روز اول ارديبهشت و پس از بي‌پاسخ ماندن پيگيري‌هايي كه درباره خانم ش. ن توسط كارشناسان خيريه كهريزك صورت گرفت، طي يك نامه‌اي كتبي به كلانتري اعلام كرديم كه امكان نگهداري اين فرد در كهريزك وجود ندارد و ممكن است وي دچار آسيب شود، همچنين ممكن است به بيماران ديگر آسيب برساند و يا موجب زحمت آنها شود، اما در عين حال برابر وظيفه انساني خود هرگز از ارائه خدمت به وي كوتاهي نكرده‌ايم.

كار اصلي را كهريزك انجام داده، اما عده‌اي به دنبال زير سوال بردن فعاليت‌هاي اين آسايشگاه هستند

صوفي نژاد با انتقاد از اظهارات برخي رسانه‌ها مبني بر سكوت كهريزك و مقصرجلوه دادن اين آسايشگاه در مورد بيماران رهاشده در بيابان، اظهار كرد: با وجود اين كه كار اصلي را در اين باره كهريزك انجام داده است، اما برخي به دنبال زيرسوال بردن فعاليت‌هاي اين آسايشگاه در قبال بيماران رها شده، هستند.

وي در ادامه اين گفت‌وگو، به تشريح شرايط پذيرش در آسايشگاه كهريزك پرداخت و توضيح داد: معلولان جسمي و حركتي، سالمندان، بيماران مبتلا به MS و فاقد بيماري‌هاي عفوني و رواني از افرادي هستند كه كهريزك امكان پذيرش آنها را دارد.

وي در عين حال گفت: فقر اقتصادي و بي‌كس بودن فرد، دو شاخصه اصلي افرادي است كه در كهريزك پذيرش مي‌شوند.

در كشور هيچ مركز نگهداري بيماران آلزايمري وجود ندارد

كساني كه بيش از شرح وظايف كهريزك از اين آسايشگاه توقع دارند، چه كمكي به كهريزك مي‌كنند كه چنين امتيازاتي را مطالبه مي‌كنند؟

مدير آسايشگاه كهريزك با بيان اين كه در كشور هيچ مركز نگهداري از بيماران آلزايمري وجود ندارد، اظهاركرد: بايد وضعيت بيماران آلزايمري كه با وجود فقر اقتصادي و بي‌كس بودن جايي براي نگهداري از آنها وجود ندارد، مشخص شود.

صوفي‌نژاد با بيان اين كه هزينه‌هاي هر يك از مددجويان در كهريزك ماهانه بالغ بر 800 هزار تومان است، خاطرنشان كرد: اين در حاليست كه يارانه بهزيستي به ازاي هر مددجو 100 هزار تومان است و بابت افرادي كه از سوي كميته امداد معرفي مي‌شوند، سرانه‌اي معادل 35 هزار تومان در ماه از طريق اين نهاد دريافت مي‌شود.

به گفته وي، مابقي اعتبارات لازم براي اداره اين مجموعه، از طريق منابع مردمي تامين مي‌شود.

وي با بيان اينكه كهريزك هيچ‌گونه وابستگي دولتي ندارد، يادآور شد: كساني كه بيش از شرح وظايف كهريزك از ما توقع دارند، چه كمكي به كهريزك مي‌كنند كه امتيازاتي را از اين آسايشگاه مطالبه مي‌كنند كه خارج از وظيفه بايد انجام دهد؟

كاش از نماينده كهريزك نيز براي حضور در جلسه بررسي موضوع بيماران رها شده، دعوت مي‌شد

مدير آسايشگاه كهريزك با انتقاد از تشكيل جلسه براي بررسي موضوع بيماران رها شده، بدون حضور نماينده‌اي از اين آسايشگاه، تصريح كرد: اي كاش از نماينده كهريزك نيز براي حضور در اين جلسه دعوت مي‌شد.

صوفي‌نژاد در خاتمه گفت‌وگوي خود با ايسنا، درباره حال جسمي دو تن از بيماران رها شده در بيابان كه در اين آسايشگاه به سر مي‌برند، با بيان اين كه در حال حاضر هر دو بيمار در بخش قرنطينه كهريزك به سر مي‌برند، اضافه كرد: حال جسمي آنها خوب است و خدمات ويژه مورد نياز اين بيماران، به ويژه مردي كه دچار سوختگي شده است، به اين بيماران ارائه مي‌شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۲
0
0
اگر این اتفاقات دربلاد کفر اتفاق افتاده بودرسانه های داخلی صبح تا شب ،وتفسیر برای آن می ساختندولی سکوت دررسانه ها به خصوص در صدا سیما حاکم است !
آقایان کاش اندکی به این ظلم هایی که به مردم میرود.دررسانه ها وصداوسیما انتشار می دادند.
تا مسببین جرات چنین کاری نداشتند!
نظرات بینندگان