arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۴ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۰

آقاتهرانی: لاریجانی نگفت استخاره کن!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس سخنان منتشر شده به نقل از وی در برخی سایت‌ها درباره مشاوره با رییس مجلس برای دیدار با رییس جمهوری را تکذیب کرد و گفت: دیدار من با رییس مجلس یک دیدار محرمانه مشورتی بود که در آن جوانب مختلف اتفاقات اخیر کشور مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش انتخاب به نقل از اداره اخبار مجلس شورای اسلامی، 'مرتضی آقاتهرانی' به تشریح دیدار خود با علی لاریجانی پیش از ملاقات با محمود احمدی نژاد درباره اتفاقات اخیر کشور پرداخت و گفت: من به واسطه حضور در چین از اتفاقاتی که در ایران رخ داده بود بی‌خبر بودم، به همین دلیل به محض بازگشت به ایران و پس از مشورت با هیات داوری فراکسیون اصولگرایان، تصمیم به مشورت با رییس مجلس برای دیدار با رییس جمهوری گرفتم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان این که نظر و توصیه رییس مجلس بر حفظ آرامش کشور در شرایط موجود بود، تصریح کرد: دیدار من و لاریجانی یک دیدار محرمانه مشورتی بود و در چنین دیدارهایی جوانب گوناگون امر بررسی می‌شود تا اشتباهی رخ ندهد، از همین رو مسایلی که به نقل از من در برخی سایت‌ها نقل شده، صحت ندارد و اینطور نبوده که رییس مجلس در این دیدار من را از ملاقات با رییس جمهوری منع کرده باشد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تاکید کرد: نظر رییس مجلس به رغم اصرار برخی از نمایندگان، به حفظ آرامش مجلس و کشور بود و به همین دلیل در برابر تقاضای تعدادی از نمایندگان برای تشکیل جلسه غیرعلنی و یا ارسال نامه به رییس جمهور، از آنان درخواست کرد تا از القای التهاب در جامعه خودداری کنند، تا مسایل در فضایی آرام و بی تشنج و با تدبیر و درایت مقام معظم رهبری در مجرای صحیح و قانونی خود پیش برود.

وی تصریح کرد: مطالبی که درباره این دیدار مشورتی و خصوصی من با رییس مجلس در برخی سایت‌ها مطرح شده صحت ندارد و هدف از این دیدار نیز دریافت نظر رییس مجلس و مشورت با وی به عنوان رییس فراکسیون اصولگرایان درباره مسایل اخیر کشور بود.

برخی از سایت‌ها دیروز به نقل از مرتضی آقاتهرانی، روایتی از دیدار وی با رییس مجلس منتشر کردند که بدین شرح است: '... بعد از شرکت در جلسه مجلس تصمیم گرفتم با دکتر احمدی نژاد دیداری داشته باشم آقای لاریجانی به من گفت من با رفتن شما مخالفم و بنده عرض کردم بنده مانعی برای این دیدار نمی‌بینم. در مقابل آقای لاریجانی اصرار کردند که لااقل استخاره کنید که بنده عرض کردم به نظر من اینجا جای استخاره نیست.'
نظرات بینندگان