arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۹ - ۰۴ بهمن ۱۳۸۹

هاشمی: آنجا كه از سیل خون كاری برنمی‌آید سیل اشك گره گشاست

جمعی از روحانیون و اقشار مردم صبح دوشنبه با حضور در مجمع تشخیص مصلحت نظام به مناسبت اربعین حسینی به ذكر مصیبت و عزاداری پرداختند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جمعی از روحانیون و اقشار مردم صبح دوشنبه با حضور در مجمع تشخیص مصلحت نظام به مناسبت اربعین حسینی به ذكر مصیبت و عزاداری پرداختند.

به گزارش انتخاب، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مراسم اربعین حسینی با تأكید به تأمل بر درس‌های عاشورا، اظهار كرد پیروزی مبتنی بر مادی‌گرایی زودگذر است و حق همیشه پایدار و پیروز است.
وی تصریح كرد: منبع قدرت الهی اسلامی هیچ‌گاه پایان‌پذیر نیست و اتصال و هماهنگی با آن می‌تواند هر قدرت ستمگری را با شكست مواجه كند.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به سیر تحولات پس از عاشورای حسینی و ذكر رشادت‌های حضرت زینب(س)، تأكید كرد: قدرت دلهای شكسته از هر شمشیری برنده‌تر است و آنجا كه از سیل خون كاری برنمی‌آید سیل اشك می‌تواند راههای زیادی را برای پیروزی ایجاد كند.
وی افزود: مهمترین درس جامعه‌شناسی سیاسی از واقعه عاشورا و پس از آن این است كه در صورت نداشتن قدرت فیزیكی، با دلهای مردم باید به اهداف رسید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پیروزی انقلاب اسلامی در ایران را مرهون واقعه عاشورا و تأثیرات آن عنوان كرد و گفت: قساوت، ریاكاری و دروغ‌گویی خاندان پهلوی و دشمنی آنها با اسلام حقیقی، دلها را متراكم از نفرت و خشم نسبت به آنها كرده بود و زمانی كه امام(ره) رهبری مردم را در دست گرفت به سرعت مسیر انقلاب طی شد و پیروزی را با خود به همراه داشت.
هاشمی رفسنجانی همچنین با اشاره به وقایع اخیر كشور تونس و تشابه آن با انقلاب اسلامی در ایران، اضافه كرد: حكومت تونس ظرف بیست سال اخیر مبتنی بر قدرت پلیسی و امنیتی به سركوب مردم آن كشور پرداخته بود و نتیجه آن شد كه مردم خسته از ظلم و ستم، قیام كرده و پایان دیكتاتوری در آن كشور را رقم زدند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تأكید كرد: انقلاب اسلامی ایران موهبتی است كه همگان باید قدر آن را بدانیم و با درس هایی كه از تاریخ اسلام می‌گیریم، با همان سرمایه الهی راه را به‌گونه‌ای ادامه دهیم كه این انقلاب را به حكومت امام زمان(ع) وصل كنیم.
در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام رستگاری در سخنانی با تشریح دلایل و اهداف قیام عاشورا به ذكر مصیبت پرداخت.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۶
0
0
چه جمله زيبايي، واقعا همين گونه است آفرين بر كياست آيت الله هاشمي رفسنجاني
نظرات بینندگان