arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۸۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۳ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۴

مارک تونر: اخذ ویزای آمریکا برای ایرانی الاصل ها مزایایی دارد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید اروپایی‌های دارای والدین ایرانی از این پس برای ورود به آمریکا باید ویزا بگیرند ولی این اقدام برای آنها منافعی هم دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید اروپایی‌های دارای والدین ایرانی از این پس برای ورود به آمریکا باید ویزا بگیرند ولی این اقدام برای آنها منافعی هم دارد.

به گزارش «انتخاب»؛ «مارک تونر» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز در نشست خبری خود به سیل سوالاتی که در خصوص قانون محدودیت صدور ویزا برای ایرانی‌الاصل‌ها و مسافران 5 سال اخیر ایران پاسخ داد.

قانونی که 15 دسامبر تصویب شده بود و امروز ابلاغ شد، مقررات لغو روادید برای سفر 90 روزه برای شهروندان 38 کشور را در صورت داشتن اصالت ایرانی و یا سفر به ایران در 5 سال اخیر، کان لم یکن تلقی می‌کند.

یکی از خبرنگاران با توجه به تسری این قانون به ایرانی‌الاصل‌ها از مارک تونر پرسید: «مثلا یک شهروند آلمانی که در آلمان به دنیا آمده و اصلا ایران را ندیده ولی پدرش ایرانی است؛ این شخص برای آمدن به آمریکا اقدام می‌کند ولی شما به وی می‌گوئید که باید ویزا بگیری زیرا از نظر ما تروریست‌ هستی. چگونه این مسئله را برای وی توجیه می‌کنید؟»

سخنگو پاسخی نداشت ولی گفت: «این قانون جدید کسی را از آمدن به آمریکا منع نمی‌کند؛ فقط کافی است به سفارتخانه‌های ما بروند و مانند ده‌ها میلیون انسان دیگر که برای گرفتن ویزای غیرمهاجرتی اقدام می‌کنند، ویزا بگیرند.»

وی ادامه داد: «این کار تازه برای آنها محاسنی هم دارد؛ مثلا در روش سابق، افراد در یک مدت 2 ساله حق داشتند در بازه‌های زمانی کم‌تر از 90 روز به آمریکا بیایند اما این افرادی که حالا مجبوراند ویزا بگیرند، ویزایی با مدت اعتبار 10 سال می‌گیرند و می‌توانند 6 ماه در آمریکا بمانند.»

نظرات بینندگان