arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۰۵۹
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۰۰ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۴

آخرین خبر از مرحله دوم جریمه ریالی سربازی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا ضمن تشریح آخرین آمارها و جزئیات ثبت مرحله دوم طرح جریمه ریالی سربازی از واجدان شرایط خواست که تا پایان امسال مبلغ جریمه خود را پرداخت کنند.

به گزارش ایسنا، سردار ابراهیم کریمی درباره ثبت نام مرحله دوم طرح جریمه ریالی سربازی و اتمام این مهلت همزمان با پایان دی ماه اظهارکرد: همانطور که بارها اعلام کرده‌ بودیم مهلت ثبت نام در مرحله دوم طرح جریمه ریالی تا پایان دی ماه بود و هم اکنون این مهلت به پایان رسیده است و احتمال تمدید آن نیز بسیارکم است.

وی درباره اینکه در مرحله دوم طرح چه تعداد از مشمولان غایب ثبت نام کرده‌اند، گفت: آمارهای نهایی از مراکز پلیس+10 طی یک دو روز آینده به دست ما خواهد رسید و عدد قطعی اعلام خواهد شد اما در حال حاضر برابر آخرین آمارهایی که تا روز 28 دی ماه داشته‌ایم حدود 40 هزار نفر برای بهره مندی از مرحله دوم طرح جریمه ریالی ثبت نام کرده‌اند و به عبارتی می‌توان گفت که با احتساب ثبت نام کنندگان مرحله نخست در مجموع چیزی حدود 328 هزار نفر از مشمولان خدمت سربازی با مراجعه به دفاتر پلیس +10 درخواست خود را ثبت کرده‌اند، که برای کلیه 288 هزار نفری که در مرحله نخست ثبت نام کرده‌اند پیامک تعیین تکلیف ارسال شده است و آنان فرصت داشتند تا جریمه خود را پرداخت کنند.

کریمی درباره اینکه آیا درحال حاضر ثبت نام کنندگان مرحله نخست همچنان امکان پرداخت جریمه خود را دارند یا خیر؟ گفت: اگر این افراد با مراجعه به دفاتر پلیس+10 درخواستی مبنی بر عدم انصراف را به ثبت رسانده باشند تا پایان امسال فرصت پرداخت جریمه ریالی را دارند و در غیر اینصورت همچون دیگر مشمولان غایب با آنان برخورد شده و باید به سربازی بروند.

به گفته جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا، ثبت نام کنندگان در مرحله دوم طرح جریمه ریالی سربازی نیز در صورتی که واجد شرایط تشخیص داده شوند، تا پایان امسال برای پرداخت مبلغ جریمه خود فرصت دارند.

وی همچین درباره ارسال پیامک تعیین تکلیف برای متقاضیان مرحله دوم نیز گفت: باتوجه به اینکه در مرحله نخست اجرای طرح بانک‌های اطلاعاتی سازمان وظیفه عمومی تکمیل شد، بنابراین در این مرحله بررسی مدارک و شرایط متقاضیان از همان ثبت نام آغاز شد و تا کنون برای بیش از نیمی از ثبت نام کنندگان مرحله دوم طرح جریمه ریالی پیامک تعیین تکلیف ارسال شده و همانطور که گفتم آنها تا پایان سال فرصت پرداخت مبلغ جریمه را دارند.

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا افزود: اگر متقاضیان تا پایان امسال نسبت به پرداخت مبلغ جرائم اقدام نکنند، این کار به منزله انصراشان قلمداد شده و همچون دیگر مشمولان غایب باید به سربازی اعزام شوند.

کریمی اضافه کرد:‌ پیامک تعیین تکلیف برای دیگر متقاضیان مرحله دوم نیز طی روزهای اخیر ارسال خواهد شد.

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا همچنین تاکید کرد که امکان قسط بندی جرائم وجود ندارد و طبق قانون مبلغ جریمه باید یکجا پرداخت شود.

وی همچنین درباره اجرای طرح جریمه ریالی سربازی در سال آینده نیز گفت: تا کنون هیچ تصمیم قطعی در این زمینه گرفته نشده و ستادکل نیروهای مسلح مشغول پیگیری این موضوع است و هر تصمیمی که گرفته شود ما نیز آن را اجرا کرده‌ایم اما با توجه به اینکه تصمیم قطعی دراین باره گرفته نشده بهتر است مشمولان نسبت به تعیین تکلیف وضعیت سربازی خود اقدام کنند.
نظرات بینندگان