arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۲۶۵
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۰۸ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۴

جزئیات طرحهای اشتغال در برنامه ششم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه طرحهایی برای اشتغال و کارآفرینی مددجویان پیش بینی شده است، گفت: طرح کارورزی مددجویان با کمک دولت اجرایی می شود.

به گزارش مهر، محمد امید به برنامه ششم توسعه اشاره کرد و افزود: در بخش اشتغال چند موضوع را در برنامه ششم دنبال می کنیم. یکی از آنها سهم اشتغال خرد و کوچک از سبد اشتغال کشور است، به طوری که در مجلس تصویب کردند که در بودجه سال آینده ۴۰ درصد از تسهیلات قرض الحسنه برای مددجویان این نهاد اختصاص داده شود که البته رقم آن مشخص نیست.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد تاکید کرد: بحث دیگری که در برنامه ششم مطرح بوده این است که از محل منابع اشتغال که دولت پرداخت می کند، بانک قرض الحسنه مهر و صندوق امید بخشی را به کمیته امداد اختصاص دهند و همچنین قصد داریم یک میلیارد دلار نیز از صندوق توسعه ملی برای رفع مشکل اشتغال و خودکفایی مددجویان بگیریم و در جهت اشتغال و توانمندسازی مددجویان اقدام کنیم.

امید گفت: یکی دیگر از اقداماتی که در برنامه ششم انجام شده این است که ساز و کاری مناسب برای به کارگیری نیروهای کارورزی در بنگاه های اشتغال تدوین شود به طوری که دولت سهم بیمه کارفرما را در طرح نیروهای کارورزی تامین کند و پس از پایان دوره با توانمندشدن نیروها کارفرمایان تشویق می شوند از آنها استفاده کنند.

وی به طرح کارورزی اشاره و اظهار کرد: در این طرح ۵۰ درصد حقوق فرد را دولت تقبل می کند که البته قرار است با همکاری وزارت کار به صورت آزمایشی طی دو ماه باقی مانده سال اجرایی شود.

معاون اشتغال کمیته امداد درباره استان های برتر در امر اشتغال مددجویان خاطرنشان کرد: استان های گیلان، البرز، گلستان، فارس، هرمزگان و اصفهان با جذب منابع بالا در خصوص اشتغال مددجویان موفق عمل کرده اند و برای استان های متوسط و ضعیف نیز به استانداران نامه زدیم که در راستای جذب اعتبارات اقدام کنند.

نظرات بینندگان