arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۶۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۷ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۴

قاضی عسکر: حج تمتع 95 انجام می شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: عملیات حج تمتع سال 95 طبق برنامه زمان بندی شده انجام می شود.

به گزارش ایرنا به نقل از سازمان حج، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر روز سه شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری از دست اندرکاران عملیات حج خواست که برنامه ها را طبق روال، پیگیری و اطلاع رسانی های لازم را انجام دهند.

وی از تشکیل دو کار گروه برای سیاست گذاری و بررسی ابعاد مختلف حج تمتع سال 95 خبرداد و افزود: تمام امور اجرائی و فرهنگی طبق برنامه زمان بندی شده لازم است عملیاتی و در مذاکره با طرف سعودی راهکارهای لازم پیش بینی شود.

قاضی عسکر همچنین در بخش دیگری از سخنانش، سفر هفته گذشته خود و هیات همراه به عتبات عالیات و بازدیدها و مذاکرات صورت گرفته در عراق را مثبت ارزیابی کرد.

وی تاکید کرد: تغییرات جدی در خدمات رسانی به زائران عتبات ، اصلاح ساختار نیروی انسانی و اجرائی شدن تصمیمات اتخاذ شده، نوید بخش شرایط بهتری برای آینده خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با توجه به فراهم شدن شرایط برای اعزام زائران به سامرا نیز اظهار کرد: کمیته ای تشکیل شده است تا مجموعه مسائل امنیتی، رفاهی و اجرائی مربوط به سامرا را پیگیری کند تا قبل از نوروز اعزام زائر به سامرا از سرگرفته شود.

وی افزود: با نهائی و اجرائی شدن طرح جامع عتبات، فعالیت ها در این حوزه سرعت بیشتری خواهد گرفت.

براساس این گزارش در نشست یاد شده ، رئیس سازمان حج و زیارت ، معاونین و مسئولان بعثه و سازمان حج درخصوص راهکارهای جذب بیشتر زائر برای اعزام به عتبات و جلوگیری از سفرهای خارج از چارچوب سازمان حج، طرح های نوین در حوزه عتبات، راهکارهای افزایش سطح خدمات هیئت پزشکی و مشارکت هر چه بیشتر شرکت های کارگزاری درفرایند اعزام زائر را بیان کردند.

امسال 64 هزار زائر ایرانی برای انجام مناسک حج راهی عربستان سعودی شدند که روز عید قربان 461 تن از حجاج ایرانی در فاجعه منا جان خود را از دست دادند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۳۸
غیر قابل انتشار: ۱۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
5
41
واقعا... متاسفم برای کسانی که میرن...
نظرات بینندگان