arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۸۱۵
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۰۸ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۴

معرفی خاطیان قطع درختان سعدآباد به قوه قضائیه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران از معرفی خاطیان قطع 14 اصله درخت در کاخ سعدآباد به قوه قضائیه خبرداد.

محمدمهدی تندگویان در مورد آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده قطع 14 اصله درخت در کاخ سعدآباد با بیان اینکه در کمیسیون باغات حکم قطع درختان صادر شده است، گفت: متخلفان اقدام به قطع درختان بدون هماهنگی با شهرداری کرده‌اند.

وی با بیان اینکه حتی اگر درختان خشک و بیمار بودند باید هماهنگی‌های لازم با شهرداری به عنوان مسئول ذیربط صورت می‌گرفت گفت: قطع درختان 100 درصد تخلف است.

وی با بیان اینکه تعداد درختان قطع شده زیاد نبوده است که کمیسیون باغات در خصوص مصادره تصمیماتی اتخاذ کند افزود: اما براساس درختان قطع شده، جرایم و رای را صادر کرده و به تخلفات رسیدگی و شخص متخلف نیز به قوه قضائیه معرفی شده است.

تندگویان با بیان اینکه شاید اگر این تصمیم به شهرداری اعلام می‌شد می‌توانستند موافقت های لازم را اخذ کنند، گفت: قطع درختان براساس یک کار نسنجیده مدیریتی رخ داده است چرا که مسئولان کاخ اعلام کردند که درختان به قسمت‌هایی از کاخ لطمه وارد می‌کردند و برهمین اساس تصمیم به قطع گرفته شده که البته توجیه قابل قبولی نیست.

محمدرضا کارگر مدیر کل امور موزه‌ها و اموال منقول سازمان میراث فرهنگی با اشاره به موضوع قطع درختان کاخ سعدآباد پیش از این اعلام کرده بود که برخی معتقدند که حساب باغ‌های تاریخی که به طور مستقیم زیر نظر سازمان میراث فرهنگی است از سایر فضاهای سبز شهری جداست و برای مدیریت فضای سبز این اماکن نیازی به اخذ مجوز از شهرداری وجود ندارد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان