arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۸۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۸ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۰

وزیر بهداشت به دنبال رسیدن به رتبه اول در رسیدگی به بیمار!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: باید به رتبه اول دنیا در رسیدگی به بالین بیمار دست پیدا کنیم.

به گزارش خبرنگار ما،‌ دکتر مرضیه وحید دستجردی در اختتامیه اولین کنگره و جشنواره فوریت های پزشکی با اشاره به زمان14دقیقه ای رسیدن اورژانس بر بالین بیمار در جاده ‌ها و هشت دقیقه ای در شهرها افزود: تجهیز اورژانس‌ ها و واحدهای فوریت های پزشکی امسال اولویت ماست. وی با بیان این که خرید100دستگاه اتوبوس آمبولانس در دست اقدام است گفت: امسال تامین اعتبار و بودجه ‌های لازم برای تهیه سه فروند بالگرد را نیز پی گیری می‌کنیم. وی گفت: هم اکنون یک فروند بالگرد در اورژانس هوایی فعال است و با توجه به گستردگی جاده‌ ها و آمار تصادفات یکی از مهمترین اقدامات، پیگیری تامین تعداد بالگردهای مورد نیاز است. دکتر دستجردی افزود: براساس برنامه پنجم توسعه کشور،‌ مقرر شده است تا وزارت بهداشت اورژانس هوایی را به سراسر کشور توسعه دهد.

وی با اشاره به قانون ارتقای بهره ‌وری نیروهای بالینی نظام سلامت و همچنین استخدام حدود23هزار نیرو برای اجرای این قانون گفت: حدود2هزار و39نفر از این نیروها، تکنسین ‌های فوریت های پزشکی هستند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: در بخش اورژانس پیش بیمارستانی به تعداد نیروها و پایگاه ‌های بیشتری نیاز است و تلاش می‌شود نیروهای انسانی مورد نیاز به صورت استخدامی جذب شوند. وی گفت: به این منظور مجوز استخدام60نیرو از معاونت سرمایه انسانی ریاست جمهوری گرفته شده است و همچنین استخدام حدود 450 نیروی دیگر برای فعالیت در اورژانس ‌های پیش بیمارستانی در دست اقدام است. نخستین کنگره و جشنواره ملی فوریت های پزشکی از دیروز با حضور هشتصد نفر از مسئولان و کارشناسان فنی فوریت های پزشکی در سالن همایش های رازی آغاز شد و عصر امروز با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی پایان یافت.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۴
0
3
شاید هم رسیده باشد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۴
0
1
مطمعنا از اخر اول هستند .
بهداشت=کشک
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۴
0
0
اگه ماجرای این دو بیمار بدبخت لو نمی رفت به فکر این حرفا می افتادین ؟!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۴
0
3
اگه بره بيمارستان شريعتي از توهمش كاسته مي شه
نظرات بینندگان