arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۵ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۴

عقاب جاسوس اسرائیلی در جنوب لبنان شکار شد!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
العالم نوشت: اهالی منطقه بیت جبیل در جنوب لبنان در مرز با فلسطین اشغالی یک بهله عقاب جاسوس متعلق به رژیم صهیونیستی و حامل دستگاه موقعیت یاب "GPS" را پیدا کردند و به مسئولان لبنانی تحویل دادند.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، اهالي منطقه بنت جبيل گفتند: اين بهله عقاب يك دستگاه موقعيت ياب "GPS" ساخت اسرائيل و كارت شناسايي اسرائيلي "P98" همراهش بود.

به دنبال انتشار این خبر مسئولان محيط زيست و حمايت از مناطق حفاظت شده در رژيم اسرائيل اعلام كردند كه يك بهله عقاب بعد از پرواز بر فراز مرز در لبنان پيدا شده است که حامل تجهيزاتي براي استفاده در تحقيقات علمي بوده است.

تالي تينيبوم سخنگوي بخش محيط زيست رژيم اسرائيل گفت: اين عقاب چهار كيلومتر دور شده و وارد خاك لبنان شد و مسئولان اسرائيلي نمي دانستند كه در لبنان به دام افتاده است. او از مسئولان لبناني خواست تا عقاب را آزاد كنند و گفته شده است مسوولان لبنانی بعد از تكميل تحقيقات در اين باره عقاب را آزاد خواهند کرد.

سايت هاي خبري صهيونيستي پس از انتشار این خبر خاطرنشان کردند که اين عقاب ماه ژوئيه گذشته به همراه مجموعه اي از چندین عقاب از قبرس، ارمنستان و منطقه كاتولونيا وارد فلسطين اشغالي شده و يك ماه پيش در منطقه حفاظت شده "Galma" رها شده است.

به ادعای اين سايت ها، آزمايشگاه زيست محيطي يكي از دانشگاه هاي قدس از پنج سال پيش پروژه اي تحقيقاتي را براي روشن شدن مسيرهاي پرواز عقاب ها و چگونگي جستجوي غذا از سوي آنها آغاز كرد و پژوهشگران به همين منظور دهها عقاب را براي يافتن موقعيت آنها به دستگاه "GPS" مجهز كردند.

رژیم صهیونیستی سابقه استفاده از پرندگان برای جاسوسی علیه لبنان را در کارنامه خود دارد.

بهمن ماه امسال یک پرنده جاسوس که دستگاه ردیاب به پایش بسته شده بود در «بیت‌جبیل» لبنان به دام افتاد و این چندمین باری است که اهالی بخش جنوبی لبنان پرنده های اسرائیلی را به دام می‌اندازند.

نظرات بینندگان