arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۰۰
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۲۰ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۰

اطلاع رسانی به رئیس جمهور درباره رانت خواری یک زن با حمایت مشایی

سخنگوی کمیسیون اصل 90 از اطلاع رسانی به رئیس جمهور درباره زنی که با حمایت رئیس دفترش از برخی رانت ها استفاده کرده خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : سخنگوی کمیسیون اصل 90 از اطلاع رسانی به رئیس جمهور درباره زنی که با حمایت رئیس دفترش از برخی رانت ها استفاده کرده خبر داد.

به گزارش انتخاب به نقل زا خبر، حجت‌الاسلام حسین اسلامی نماینده مردم ساوه و سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره پرونده های زمین خواری در دولت دهم با بیان اینکه در دولت هم پرونده وجود دارد،اما خیلی کم شده است، افزود: «این موضوع به سازو کار مربوط است. یک بخش از این مشکل را مجلس حل کرد که در زمین های منابع طبیعی به هیچ عنوان سند مالکیت به طرف داده نشود بلکه به عنوان اجاره تلقی شود. این قانون جلوی خیلی از زمین خواری را گرفت و انگیزه خاطیان را از بین برد.»

وی تصریح کرد: «زمین خواری در زمان آقای احمدی نژاد هم اتفاق افتاده است ولی واقعا بسیار بسیار پائین بوده است چون خود ایشان روی این بحث ها کاملا نظارت دقیق دارد؛ البته مواردی هم است که جای بحث دارد.»

اسلامی در این زمینه با اشاره به گرفتن 1000مجوز توسط یک فرد 26-27ساله که تعدادی از آن در شهرستان ساوه است،خاطر نشان کرد: «این فرد در کل کشور مجوز 1000 مرکز بین راهی تفریحی و سرویس های بهداشتی گرفته بود که 10 موردش در شهرستان ساوه بود. این فرد مدعی بود هر کسی در مقابلش باشد، به آقای مشایی اطلاع می دهم و از طریق ایشان پوستش را می کنم؟!»

نماینده ساوه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: «فرماندار ما می گفت این خانم تهدید می کند که اگر فلان کار را نکنید، من به آقای مشایی می گویم! شما بگویید در کشور ما می شود به یک فرد 1000 مجوز نه، 10 مجوز داد؟ آیا این توزیع عدالت است؟»

اسلامی با بیان اینکه این موضوع را به آقای احمدی نژاد وقتی برای ارائه بودجه به مجلس تشریف آورند،عرض کردم، گفت: «این شیوه اعطاء مجوز، همان رانتی است که همه درباره آن مشکل داریم. در دولتهای قبلی بحث زمین خواری وجود داشت، در این دولت، امتیازهای بی حد و حصری به برخی افراد داده می شود.»

سخنگوی کمیسیون اصل نود موضوع رستورانهای بین راهی را از دیگر موارد امتیازهای بی حد و حصری دانست که در یک مورد آن به یک نفره 10 مجوز اعطا شده است.

وی در پاسخ به اینکه شاید این افراد می توانند این سرمایه گذاری را انجام دهد؟، اظهار داشت: «کدام توان مالی؟همه این افراد، 80 درصد از میراث فرهنگی وام می گیرند، سازو کاری وجود ندارد.البته این را هم بگویم که آقای احمدی نژاد درمواردی که ما به ایشان اطلاع دادیم، واکنش نشان داده است و در این مورد هم قول داد که با این موضوع برخورد جدی شود.»
نظرات بینندگان