arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۱۰۸
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۱ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۴

ممنوعیت استفاده از ویزای گردشگری برای درمان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان فارس گفت: استفاده از ویزای گردشگری و توریستی برای امور درمان که برخی اتباع خارجی در این زمینه اقدام می کنند، غیر قانونی است.
 
به گزارش ایرنا سید حسن خلیلی شنبه در دیدار با مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس بیان کرد: امروز حجم بسیاری از گردشگران پس از اخذ ویزای سه ماهه گردشگری وارد ایران می شوند و به درمان خود می پردازند که این روند غیر قانونی است.

وی افزود: در تلاشیم برای این گونه مسافران ویزای درمانی صادر و از ویزاهای متفرقه جلوگیری کنیم.

خلیلی اظهارداشت: اطلاعات و برنامه ریزی های این نمایندگی تاکنون در مورد توانمندی های پزشکی و درمانی داخل کشور در حوزه صنعت توریسم درمانی بوده است اما با توجه به ظرفیت های خدمات توانبخشی جمعیت هلال احمر می توان دامنه فعالیت های این صنعت را بیش از پیش گسترش داد.

وی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر می تواند 30 درصد از خدمات درمانی و تمام خدمات توانبخشی مورد نیاز بیماران خارجی را که در قالب صنعت توریسم درمانی وارد کشور می شوند بر عهده گیرد.

او از مدیر عامل جمعیت هلال احمر کشور خواست با برنامه ریزی اصولی و افتتاح نمایندگی هایی در خارج از کشور از بیماران خارجی خلاصه پرونده ای آماده کند و با تماس با رابط قانونی در ایران تمام هزینه های درمانی، مکانی و حتی زیارتی و سیاحتی بیمار را برآورد و به بیمار اعلام کند.

خلیلی ادامه داد: به این ترتیب وزارت امور خارجه می تواند با دریافت طول مدت درمان، برای بیمار ویزای درمان با مدت مشخص صادر کند.

وی عنوان داشت: هدف ما حذف کسانی که در حال حاضر به عنوان دلال به کمک بیماران خارجی می آیند نیست بلکه می خواهیم با برنامه ریزی منسجم و اصولی آنها را سازماندهی و حتی از کمک آنها برای جذب گردشگر استفاده کنیم.
 
خدمات بین المللی توانبخشی هلال احمر
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس نیز گفت: یکی از ماموریت های مهم جمعیت هلال احمر در حوزه بهداشت، درمان و توانبخشی تعریف شده است و وجود بیمارستان ها و مراکز درمانی این جمعیت در کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، ظرفیت ارائه اینگونه خدمات را در سطح بین المللی گسترش داده است.

فیض الله جعفری افزود: شیراز به عنوان قطب پزشکی و توانبخشی کشور مطرح است و جمعیت هلال احمر پس از راه اندازی مرکز جامع توانبخشی خدمات شایان توجهی را با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب به بیماران و مددجویان داخلی و بیماران سایر کشورهای متقاضی ارائه می کند.

وی بیان کرد: این جمعیت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در زمینه توریسم درمانی فعالیت هایی را انجام داده و در حال حاضر مشغول پیگیری برای به نتیجه رسیدن آن است.

او با اشاره به سرمایه گذاری در زمینه توریسم درمانی اضافه کرد: این امر موجب ورود ارز به میزان دو تا سه برابر گردشگران عادی به کشور می شود.

وی خواستار همکاری وزارت امور خارجه و نمایندگی های آن با جمعیت هلال احمر در زمینه توریسم درمانی و جذب قانونی و نظام مند بیماران متقاضی دریافت خدمات درمانی و توانبخشی جمعیت هلال احمر شد.
نظرات بینندگان