arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۶ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۴

وزارت ورزش از رئیس جمهور برای حمایت مالی از ورزشکاران المپیکی کمک بخواهد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک عضو فراکسیون ورزش با تاکید بر لزوم حمایت وزارت ورزش از فدراسیون‌ها در آستانه آماده سازی برای حضور در بازی‌های المپیک گفت: لازم است وزارت ورزش به نمایندگی از دولت از شخص رئیس جمهور و مسئولان مربوطه برای کمک های مالی و حمایت بیشتر از ورزشکاران المپیکی درخواست کمک کند.

حسین گروسی  با بیان اینکه باید نگاه به ورزش تغییر کند گفت:‌ در حال حاضر بودجه‌های ورزش قطره چکانی شده است؛ آن هم در شرایطی که فدراسیون‌ها در آستانه بازی‌های المپیک هستند و باید خود را برای حضور در المپیک آماده کنند.

وی ادامه داد: اکنون فصل اردوها است. اگر الان کمک‌های مالی به فدراسیون‌ها برای حمایت از ورزشکاران انجام نشود بعد از آن این پولها فایده‌ای ندارد و به درد نمی‌خورد. از این رو امیدواریم دولت و وزارت ورزش حرکت جدی را شروع کند و اولویت را در کمک به فدراسیون‌های مدال آور و تنوع در اعزام ورزشکاران در رشته‌های متنوع با شانس مدال آوری بیشتر قرار دهد. طبیعتا در چنین شرایطی شاهد وضعیت بهتری در المپیک خواهیم بود.

این عضو فراکسیون ورزش با تاکید بر اینکه فدراسیون‌ها باید راهکارهایی برای تامین پول مورد نیاز جهت برگزاری اردوهای آمادگی بازی‌های المپیک بیندیشند گفت: مهم تامین مالی برگزاری اردوها و آماده سازی ورزشکاران است. باید اکنون پول لازم تامین شود و انتظار این است که وزارت ورزش راهکارهای مناسبی پیدا کند. قطعا باید وزارت ورزش از شخص رئیس جمهور و مسئولان مربوطه درخواست کمک و حمایت لازم برای حمایت از ورزشکاران کند.

گروسی در پیشنهادی برای افزایش بودجه وزارت ورزش و به دنبال آن بهبود وضعیت مالی فدراسیون‌ها گفت: پیشنهاد ما این است که یک درصد از درآمدهای شرکت‌های دولتی و وزارتخانه به وزارت ورزش و جوانان داده شود تا دست این وزارتخانه برای کمک‌های مالی به فدراسیون‌ها باز شود. امیدواریم این موضوع در برنامه ششم و بودجه 95 دیده شود.

انتهای پیام

نظرات بینندگان