arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۱۸۴
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۸ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۴

شرط «شورای دمکراتیک سوریه» برای شرکت در مذاکرات سوریه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هیثم مناع رییس «شورای دمکراتیک سوریه» گفت: در صورتی که «حزب اتحاد دمکراتیک کردی» به مذاکرات صلح دعوت نشود، این شورا نیز در مذاکرات که قرار است در ژنو برگزار شود، شرکت نخواهد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری رأی الیوم، از سوی دیگر «ریاض نعسان آغا» سخنگوی مخالفان سوری مستقر در ریاض پایتخت عربستان، گفت که هیئت آنها امروز شنبه برای آزمودن حسن نیت دولت سوریه و اجرای اقدامات انسانی به عنوان مقدمه ای برای پیوستن به مذاکرات صلح عازم ژنو خواهد شد.

پیشتر نمایندگان حزب اتحادیه دمکراتیک به ریاست صالح مسلم که اصلی ترین حزب کردهای سوریه به شمار می رود، درپی عدم دریافت دعوتنامه شرکت درگفت و گوهای صلح، ژنو را ترک کردند.

صالح مسلم به خبرگزاری رویترز گفته است: در صورت حضور نیافتن نمایندگان حزب در مذاکرات صلح سوریه، این مذاکرات شکست خواهد خورد.

وی افزود : از آنجا که آنها (اعضای حزب) عملا شمار زیادی از مردم را نمایندگی می کنند، کنار گذاشتن آنان از مذاکرات نفعی برای دستیابی به یک حل سیاسی در سوریه نخواهد داشت.

بر اساس این گزارش، استفان دی میستورا فرستاده سازمان ملل به سوریه روز جمعه با نمایندگان دولت بشار اسد رییس جمهوری سوریه در ژنو در آغاز مذاکرات صلح این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

یک منبع سوری که اشاره ای به نام وی نشده است، گفت: هیات دولت سوریه متشکل از 16 عضو به ریاست بشار جعفری سفیر این کشور در سازمان ملل وارد فرودگاه ژنو شد.

نظرات بینندگان