arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۱۸۶
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۸ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۴

لندن در رده دوم پربازدیدترین شهرهای توریستی جهان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
گزارش جدید موسسه توریستی بین المللی 'یورومونیتو' نشانگر آن است که لندن بعد از هنگ کنگ پربازدیدترین شهر جهان بوده است.

به گزارش ایرنا، در گزارش این موسسه که روز شنبه در روزنامه های انگلیس ازجمله دیلی تلگراف و ایندیپندنت منتشرشده است، در سال 2014 میلادی قریب به 17 میلیون و 400 هزار گردشگر خارجی از لندن دیدن کرده اند.

براساس گزارش یادشده، لندن با رشد 3.6 درصدی در جذب گردشگران خارجی توانسته است شهرهای بانکوک و سنگاپور را پشت سر گذاشته به شهر هنگ کنگ نزدیک شود.

شهر هنگ کنگ در سال 2014 میلادی توانسته است میزبان 27 میلیون و 700 هزار گردشگر خارجی باشد که نسبت به سال قبل از آن 8.2 درصد رشد داشته است.

این برای ششمین سال پیاپی است که هنگ کنگ توانسته است در میان یک صد مقصد تروریستی جهان عنوان پربازدید کننده ترین شهر را به دست آورد.

براساس گزارش 'یورومونیتو'، بعد از شهرهای هنگ کنگ و لندن، شهرهای سنگاپور، بانکوک، پاریس، ماکائو، شنزن ( چین )، نیویورک ، استانبول و کوالالامپور قرار دارند.

'ویتر گرتس ' یک تحلیل گر موسسه یورومونیتو گفته است ، لندن در حال حاضر یکی از مقاصد مهم گردشگری جهان بشمار می آید و برگزاری موفقیت آمیز المپیک لندن در سال 2012 میلادی توانسته است جایگاه این شهر را ارتقاء بخشد.

وی در همین حال بابیان اینکه ظرفیت فرودگاه های لندن در حال پر شدن است، هشدار داده که پایتخت انگلیس ممکن است جایگاهش را به سایر رقبای اروپایی اش بدهد. 

در همین حال براساس گزارش موسسه یورومونیتو، شهرهای ریودوژانیرو، کاکون مکزیک، اکرا هند، تایچونگ تایوان وهانوی ویتنام ازجمله شهرها موفق جهان در سال 2014 میلادی جذب گردشگران خارجی بوده اند.

نظرات بینندگان