arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۱۹۷
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۰ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۴

آغاز رسمی ثبت تخلفات رانندگی در پایتخت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سردار تیموری از آغاز رسمی ثبت تخلفات ساکن با استفاده از خودروی ثبت مکانیزه تخلفات خبر داد.

سردار سرتیپ سید تیمور حسینی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: کارآیی این خودروی مکانیزه پس از سه ماه فعالیت آزمایشگاهی در ثبت تخلفات ساکن اعم از توقف دوبله، توقف در ایستگاه های اتوبوس، حریم تقاطع ها و محل های ممنوع بسیار اثربخش بوده است.

وی افزود: این خودرو می تواند در سطح بسیار گسترده ای تخلفات ساکن زیادی را که در تهران رخ می دهد ثبت کند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه یکی از علل ترافیک سنگین در پایتخت و دیگر کلانشهرها همین تخلفات ساکن است، گفت: اگر بتوانیم از ارتکاب چنین تخلفاتی ممانعت کنیم قطعا در نظم بخشی و روان سازی بار ترافیک گام موثری برداشته ایم.

وی استفاده از خودروی ثبت مکانیزه تخلفات ساکن را یکی از روش های مهم در پیشگیری از این نوع تخلفات برشمرد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، عکس گرفتن از تخلفات پارک دوبل، توقف در حریم تقاطع ها و توقف زیر تابلوی ایستگاه های اتوبوس را شیوه کار این خودروی مکانیزه بیان کرد و افزود: با ثبت و ارسال این عکس ها و استفاده از داده های اطلاعاتی در سامانه شماره گذاری این تخلفات و اعمال جریمه در سابقه تخلفات خودرو ثبت و به مالک اطلاع داده می شود.

سردار حسینی مبالغ جریمه انواع تخلفات ساکن را متفاوت دانست و گفت: برای مثال توقف دوبله سی هزار تومان اما همان توقف دوبله در محدوده توقف ممنوع 50 هزار تومان، در ایستگاه های اتوبوس 20 هزار تومان و در محل ایستادن ممنوع 30 هزار تومان جریمه دارد.

وی افزود: کنترل برخط شناسنامه خودروهای متخلف از قابلیت های بسیار مهم این ابزار هوشمند است.

سردار حسینی گفت: در صورتی که خودرویی سابقه توقیفی، شکایت یا سرقت داشته باشد با آلارم دادن خودروی هوشمند به سرعت خودروهای سرقتی و دارای شکایت کشف می شوند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: تلاش می کنیم برای هرکدام از مناطق 22 گانه پایتخت یک دستگاه خودروی مکانیزه هوشمند ثبت تخلفات ساکن و برای کشف خودروهای سرقتی چند دستگاه ویژه تردد در بزرگراه ها اختصاص دهیم.

نظرات بینندگان