arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۲۵۰
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۰ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۴

صادرات کالا و خدمات از پرداخت مالیات معاف می‌شود

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: از ابتدای سال آینده 100 درصد درآمد حاصل از صادرات کالا و خدمات با نرخ صفر مالیاتی محاسبه می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: از ابتدای سال آینده 100 درصد درآمد حاصل از صادرات کالا و خدمات با نرخ صفر مالیاتی محاسبه می شود.

سیدکامل تقوی نژاد در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: برغم ظرفیت های بسیار بالای کشور در ارائه خدمات فنی و مهندسی متاسفانه صادرات خدمات از معافیت مالیاتی برخوردار نبود.

وی از مشوق های اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم به منظور توسعه صادرات خدمات و کالاهای غیرنفتی خبر داد و گفت: در یکی از مهم ترین مواد این اصلاحیه ، درآمد حاصل از صادرات خدمات و کالاهای غیرنفتی و محصولات بخش کشاورزی مشمول مالیات با نرخ صفر شده است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه در این اصلاحیه از مالیات به عنوان راهکاری برای جلوگیری از صادرات مواد خام استفاده شده است ، گفت : بر این اساس تنها 20 درصد درآمد حاصل از صادرات مواد خام مشمول مالیات با نرخ صفر شده است.

تقوی نژاد با تاکید بر اینکه اعمال نرخ صفر در مالیات باعث ایجاد شفافیت و افزایش رقابت در اقتصاد کشور می شود ، گفت: از این راه نظام مالیاتی قادر خواهد بود ظرفیت درآمدهای مالیاتی کشور را به صورت سالانه تعیین کند و آمارهای روشن و نزدیک به واقعیتی را به منظور برنامه ریزی دقیق نظام اقتصادی کشور به دست آورد و آمار معافیت های مالیاتی را شفاف سازی کند.
نظرات بینندگان