arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۲۶۲
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۱ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۴

واردات روزانه 8.5 میلیون لیتر بنزین

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه به طور میانگین روزانه 8.5 میلیون لیتر بنزین وارد و پنج میلیون لیتر گازوییل صادر شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه به طور میانگین روزانه 8.5 میلیون لیتر بنزین وارد و پنج میلیون لیتر گازوییل صادر شده است.

به گزارش ایرنا، سید ناصرسجادی با بیان اینکه تنها سوخت وارداتی به ایران هم اکنون بنزین است، افزود: در ١٠ ماه نخست امسال معادل ١٢ درصد از مصرف بنزین کشور (روزانه 8.5 میلیون لیتر بنزین) وارد شده است.

وی میانگین مصرف روزانه بنزین را در کشور ٧١ میلیون لیتر اعلام کرد و خبر داد در 10ماه نخست امسال به طور میانگین پنج میلیون لیتر نفت گاز به کشورهای همسایه از جمله پاکستان صادر شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران به تک نرخی شدن بنزین در کشور از خردادماه امسال اشاره کرد و گفت: تک نرخی شدن بنزین روند رشد مصرف بنزین را نزولی کرد. در سال های گذشته که بنزین دو نرخی بود سالانه رشد مصرف ٦ تا ٧ درصد را داشتیم ، اما امسال این میزان از 2.1 درصد بیشتر نشده که رشدی منطقی است.

سجادی پیش بینی کرد با اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و تحرک اقتصادی در کشور مصرف سوخت نیز افزایش یابد.

نظرات بینندگان