arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۳ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۴

سنگاپور تحریم‌های ایران را لغو کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سنگاپور در واکنش به اجرایی شدن توافق هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی، ممنوعیت انجام معاملات تجاری با ایران را لغو کرد.

به گزارش پرس تی وی، نهاد پولی دولت سنگاپور اعلام کرد، تصمیم لغو ممنوعیت تجار با ایران در روز 28 ژانویه اجرایی شده است.

تصمیم دولت سنگاپور در زمینه ممنوعیت تجارت با ایران در ژوئن 2012 پس از تشدید تحریم های غرب علیه ایران اتخاذ شده بود.

نشریه پلاتز ویکلی نوشت: «بر اساس بخش 6 از بند ای ماده 26 و بخش 6 از بند ای ماده 27 قانون ام ای سی سنگاپور، ممنوعیت تجارت با دولت ایران، بانک مرکزی این کشور و هر موسسه مالی در ایران یا شعب و نمایندگی های این موسسات بر همه افراد و موسسات مالی سنگاپور اعمال می شد.»

این ممنوعیت، موجب شده بود تا موسسات مالی سنگاپور، «هرگونه ورود مستقیم یا غیرمستقیم، و ادامه مشارکت در ترتیب دهی یا تسهیل ورود یا ادامه حضور در ایران یا هر معامله یا رابطه تجاری با این کشور را متوقف کنند.»

روز 16 ژانویه، توافق تاریخی ایران و قدرت های جهانی بر سر برنامه هسته ای این کشور اجرایی شد و سبب لغو تحریم های آمریکا، سازمان ملل و اتحادیه اروپا علیه ایران شد.

قبل از وضع تحریم های مذکور، سنگاپور در یک هفته منتهی به 9 فوریه 2011، 362 هزار و 448 تن نفت کوره از ایران خریداری کرده بود.

در فاصله ژانویه 2006 تا می 2012، سنگاپور 1.8 میلیون تن میعانات از ایران خریداری کرد. به علاوه، این کشور 944 هزار تن نفت خام در فاصله اوت 2006 تا آوریل 2012 از ایران وارد کرد.

انتظار می رود با لغو تحریم ها ایران روزانه 500 هزار بشکه به صادرات نفت خود بیافزاید. این کشور 6 ماه بعد 500 هزار بشکه دیگر به صادرات خود خواهد افزود.

نظرات بینندگان