arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۳۰۰
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۴ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۴

مترو 22 بهمن، رایگان است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : معاون خدمات شهری شهرداری تهران برنامه های شهرداری در دهه فجر را تشریح کرد.

به گزارش فارس، مجتبی عبداللهی در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت 10کارگروه به مسیرهای راهپیمایی پرداخت و بیان کرد: امسال نیز ده مسیر راهپیمایی در شهر تهران برای روز 22 بهمن مشخص شده است.

وی در خصوص اکران طرح های تلبیغاتی و فرهنگی با 25 هزار مترمربع مساحت و 400 سازه یادآورشد: نورپردازی و آذین بندی شهرتهران و برگزاری جشنواره بین المللی نورآرایی با 400 اثرداخلی و 60 اثر خارجی در مناطق 22 گانه ازجمله اقدامات صورت گرفته در ایام جشن پیروزی انقلاب اسلامی است که در انتها طرح ها به صورت جشنواره ای بزرگ در سه نقطه منطقه 12 تا نوروز 95 اکران خواهند شد .

عبداللهی با اشاره به طراحی جایگاه جلوس حضرت امام (ره) و تزیین برج آزادی به مناسب روز 22 بهمن گفت: به پرواز در آوردن بادکنک و بالن های تزیینی با شعارها انقلابی، مراسم ملی بزرگداشت لحظه ورود حضرت امام(ره) در12 بهمن ماه در بهشت زهرا (س)، گلباران کردن قطعات شهدا و راه اندازی کاروان گل در شهرتهران از جمله این برنامه هاست . همچنین مسیرهای تهران نو ، میدان امام حسین(ع) تامیدان آزادی ، زیباسازی و شست و شوی جداول والمان های شهری در دستور کار قرار خواهد گرفت .

معاون شهردار تهران با بیان اینکه 126 تیم عملیاتی و 153 دستگاه موتورسیکلت آتش نشانی در این مراسم حضور خواهند داشت، گقت: جلوگیری از سدمعبرهای احتمالی و پاک بودن مسیرها با کمک شهربان در دستور کار قرار دارد .

عبداللهی درخصوص حمل و نقل زائرین به حرم امام راحل هم گفت: در روزهای 12و 22بهمن مترو به صورت رایگان فعالیت خواهدداشت و سرفاصله حرکت قطارها نیز به حداقل دودقیقه خواهد رسید .همچنین 70 تاکسی ون و تعداد زیادی تاکسی سواری هم شهروندان را جابجا می کنند. ضمن اینکه اتوبوس ها هم به صورت رایگان برای جابه جایی مردم فعال خواهند بود .این در حالی است که از میدان های اصلی پایتخت همچون پایانه خاوران، میدان راه آهن ، شهرک شهید باقری ، شهرک ولیعصر و شهرک شهید محلاتی اتوبوس زائرین را از ساعت 7 تا 9 صبح به بهشت زهرا(س) انتقال می دهد .

عبداللهی با اشاره به برگزاری 4 هزار مراسم در محلات شهر تهران یادآورشد: 60 ایستگاه فرهنگی نیز در مسیر راهپیمایی به شهروندان خدمات رسانی خواهند کرد .

معاون شهردارتهران با اشاره به اینکه طی هشت ماه گذشته تمامی مناطق بحران خیز و حادثه خیز شهر تهران شناسایی شده اند، یادآورشد: به همین منظور نیز همایش ایمنی شهری در 14 و 15 بهمن ماه در سالن همایش های دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.
نظرات بینندگان