arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۳۱۱
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۵ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۴

معاون ظریف: نخستین دور گفت‌وگوهای سیاسی ایران و اتحادیه اروپا از هفته آینده آغاز می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت: نخستین دور گفت‌وگوهای سیاسی ایران و اتحادیه اروپایی از هفته آینده آغاز می‌شود، موگرینی در راس این تشکیلات است و فقط بحث سیاسی هم در ان مطرح نیست بلکه مسایل اقتصادی محیط زیست و علمی هم مطرح می‌شود.

تخت روانچی عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای و معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه در سمینار معاونان بین الملل دانشگاه ها در دانشگاه شهید بهشتی گفت: دلیل پیوستن ما به مذاکرات آنطور که غربی ها ادعا می‌کنند مسائل اقتصادی نبود بلکه ما در مذاکرات هم به طرف مقابل گفتیم. دلیل آنها جلوگیری از پیشرفت علمی ما بخصوص در مبحث هسته ای بود.

وی افزود: در دوره تحریم با اینکه تاکید در قطع روابط علمی با ایران نبود و فقط در فصل هفتم قطعنامه 1737 در مورد جلوگیری از تدریس و آموزش اتباع ایرانی در زمینه هسته ای و موشکی هشدار داده شد باز هم فضا علیه ایران شد و کشورها از برقراری ارتباط با ایران می‌ترسیدند، ولی در دوره پسابرجام فضای جدیدی ایجاد شده است و اولین دستاوردهای برجام در حوزه علمی، شکست فضای تحریمی بود.

به گفته تخت روانچی نخستین دور گفت‌وگوهای سیاسی ایران و اتحادیه اروپایی از هفته آینده آغاز می‌شود. موگرینی در راس این تشکیلات است و فقط بحث سیاسی هم در ان مطرح نیست بلکه مسایل اقتصادی محیط زیست و علمی هم مطرح می‌شود.

وی گفت: در برجام یک کانال پیش بینی شده که اقلام با کاربرد دوگانه که مراکز علمی ما از خرید آن منع بودند از طریق این کانال تائید شده و سپس به ایران فروخته می‌شود.

منبع: فارس
نظرات بینندگان