arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۳۶۹
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۲ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۴

اولین تفنگ ضد پهپاد ساخته شد!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 تاکنون چندین ابزار ضد پهپاد ساخته‌شده اما آنچه می‌بینید بنام DroneDefender بدون اینکه پهپاد را خراب کند، آن را به زمین می‌نشاند.

این تفنگ مجهز به اختلال‌گر در سیگنال رادیویی به‌صورت ریموت کنترل است که به‌وسیله آن می‌توان امواج رادیویی ارسالی به پهپاد را دچار اختلال کرده و سیستم پس از دریافت سیگنال‌های غلط نمی‌تواند خود را مدیریت کرده و ناچار به فرود اضطراری می‌شود.

درواقع کلید این تفنگ ایجاد اختلال و فهماندن به پهپاد برای نشستن اضطراری است که می‌تواند هر نوع پهپادی را مجبور به فرود کند.

با این شگرد فرمان خود تخریبی در پهپادهای نظامی نیز کاربرد خود را از دست می‌دهد و اختلال‌گر می‌تواند به‌راحتی آب خوردن و تنها با ایجاد اختلال در فرکانس پهپاد را روی زمین بنشاند.

اخیراً از پهپادهای تجاری برای جاسوسی‌های اقتصادی و حتی نظامی استفاده می‌شود و این سلاح می‌تواند آن‌ها را در محدوده 400 متری شعاع خود در باند ISM و نیز هر نوع سیگنال جی‌پی‌اس غافلگیر سازد.

پیش‌تر محصولات ضد پهپاد مانند Falcon Shield و Blighter AUDS نیز عرضه‌شده‌اند اما مدل DroneDefender هم سبک‌تر و هم قابل‌حمل توسط کاربر سیار است که برتری‌های آن را نشان می‌دهد.

فعلاً FCC تجاری‌سازی آن را غیرقانونی اعلام کرده است.

نظرات بینندگان