arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۴۵۱
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۲ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۴

قتل عام فجیع 86 نیجریه ای به دست بوکوحرام

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
گروه تروریستی بوکوحرام در تازه ترین اقدام تروریستی خود 86 شهروند نیجریه ای را در روستای دالوری در شمال شرق نیجریه قتل عام کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس شاهدان عینی و مقامات محلی اعلام کردند تروریست های بوکوحرام با حمله به این روستا و دو اردوگاه آوارگان نزدیک آن دهها نفر را که غالب آنها زن و کودک بودند کشتند. آنها با حمله به کلبه ها و انداختن بمب های آتشزا درون آنها دهها نفر را به قتل رسانده اند. در دو اردوگاه مجاور دالوری بیش از 25 هزار پناهجو زندگی می کنند.

بر اساس اعلام شاهدان عینی، بسیاری از قربانیان که غالب آنها زن و کودک بوده اند، زنده زنده در آتش سوزانده و یا با شلیک گلوله به قتل رسیده اند. مقامات محلی از زخمی شدن دستکم 62 تن دیگر نیز که غالب آنها سوزانده شده اند خبر داده اند.

این اقدام تروریستی در 5 کیلومتری شهر " مایدوگوری" زادگاه ابوبکر شیکائو رهبر این گروه تروریستی صورت گرفته است. 

این حمله شنبه شب به مدت 4 ساعت ادامه داشته است و تا رسیدن نظامیان ارتش نیجریه که مجهز به سلاح های سنگین بوده اند، بوکوحرام به قتل عام خود ادامه می داده است.

در 6 سال گذشته بیش از 20 هزار شهروند نیجریه ای در اثر حملات تروریستی این گروه کشته شده اند. همچنین صدها هزار نفر از شهروندان نیجریه در اثر اقدامات این گروه تروریستی، مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده اند.

بوکوحرام در سال 2002 تشکیل شده است و هدف آن اعلام خلافت اسلامی در هر 36 ایالت نیجریه است. این گروه به کشورهای چاد، نیجر و کامرون نیز نفوذ کرده است.

این گروه پیشتر در ائتلاف با گروه تروریستی القاهده بود اما از مارس 2015 ابوبکر شیکائو رهبر این گروه تروریستی با انتشار نواری صوتی با ابوبکر بغدادی رهبر گروه تروریستی داعش اعلام بیعت کرد.

کنترل مناطقی از بخش های شمالی نیجریه به ویژه منطقه شمال شرق این کشور به دست گروه های تروریستی همچون بوکوحرام و طالبان نیجریه افتاده است. این گروه ها با حمله به شهروندان غیر نظامی و حمله به اماکن مذهبی مسیحیان سعی در بسط نفوذ و سلطه بر قلمروهای بیشتری از نیجریه هستند.

نظرات بینندگان